Convocatòria a empreses per a estades de pràctiques d’estudiants de Grau en Ciència de Dades

Al setembre de 2018, l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica (ETSINF) de la Universitat Politècnica de València va posar en marxa un nou Grau en Ciència de Dades de 4 anys de durada. Actualment, la primera promoció d’estudiants d’aquest grau es troba finalitzant tercer curs, amb el bagatge suficient per a realitzar estades en pràctiques en empresa on aquests estudiants puguin reforçar la seva formació.

Grau en Ciència de Dades

La Ciència de Dades genera professionals capaços de crear coneixement extret a partir de les dades. Els/les professionals formats/as en Ciència de Dades són capaces de dissenyar l’obtenció de les dades de qualsevol entorn (industrial, sociològic, econòmic, polític, empresarial, etc.), i poden processar, analitzar i combinar dades provinents de diferents fonts, per a extreure el coneixement i comunicar de manera efectiva com gestionar la presa de decisions estratègiques.

La UPV va ser una de les primeres universitats del país a oferir aquests estudis, per la qual cosa molts dels estudiants que estan realitzant aquest grau són de diferents parts del país. La UPV ofereix cada any 75 places que compten amb un alt grau de demanda, sent la nota de tall en el curs 2020/21 de 12.07 (sobre 14). Una de les notes de tall més alta en la branca de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions.

Sortides professionals

Els/les científics/as de dades són professionals molt sol·licitats, especialment en sectors estratègics com a salut, banca, comerç, sector públic, indústria i comunicació.

Les persones graduades en ciència de dades estaran capacitades per a dirigir projectes d’anàlisis dirigides a la millora de processos industrials, l’anàlisi de riscos, l’anticipació o simulació de situacions excepcionals socials o sanitàries (p. ex., epidèmies), l’anàlisi d’efectivitat de tractaments o campanyes, la gestió de clients i usuaris/as, el disseny de nous productes, la millora i optimització logístiques, l’estudi de l’evolució d’ecosistemes i, en general, la presa de decisions en qualsevol organització.

Pràctiques en empresa

L’alumnat de la ETSINF (Grau en Ciència de Dades i Grau en Enginyeria Informàtica) té la possibilitat de realitzar pràctiques en empresa. Existeixen algunes condicions respecte a la realització de pràctiques, com per exemple, que les pràctiques han de ser remunerades. També existeix la possibilitat de realitzar pràctiques en línia, sempre que es realitzi un seguiment adequat. Finalment, un/a estudiant pot fer el seu corresponent Treball Fi de Grau associat a les tasques a realitzar en l’estada de pràctiques.

Més informació:

L’Escola disposa d’un sistema propi de gestió d’ofertes de Pràctiques en Empresa per al seu alumnat.

PEIX: Pràctiques en Empreses per a Informàtics a la Xarxa

L’objectiu de PEIX és agilitar el contacte entre empreses o institucions i alumnat d’aquesta escola. Les empreses podran publicar les seves ofertes i fer un seguiment de les respostes rebudes a través d’Internet. A més podran accedir a la base de dades curricular d’alumnat i realitzar seleccions sobre ella.

Per a més informació contactin amb Cèsar Ferri, Sotsdirector de Relacions amb l’Entorn Professional o Pilar Agustí, directora de l’oficina de Pràctiques en Empresa i Intercanvi (pagusti@upvnet.upv.es).