El consell elegeix a la directora de ETSINF com una de les dones referents en la campanya #vullsercom

La nova campanya del Consell per al 8M enalteix a cinc dones referents, entre elles a Silvia Terrasa, doctora en enginyeria informàtica i directora de ETSINF.

La vicepresidenta i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, ha presentat la campanya del seu departament per al pròxim 8 de març, Dia Internacional de la Dona, que, per tercer any consecutiu, i sota el lema “Vull ser com” se centra en la cerca de dones referents, que en aquesta edició són: la soprano Mónica Bueno Muñoz; la informàtica Silvia Terrasa Barrena; la fiscal Susana Gisbert Grifo; la medallista paralímpica Ariadna Edo Beltrán i la bombera forestal Betlem Bueño Antón.

“És important posar nom i cara a les dones que han teixit la societat, a totes aquelles que han sigut història i també a les quals són present i futur”, ha reivindicat la vicepresidenta, qui ha manifestat que, dins d’aquest futur, el Consell continua treballant per a continuar amb “la revolució pacífica que comencem fa 5 anys”.

L’enginyeria informàtica continua sent una de les carreres amb menor proporció d’alumnes. Segons dades de l’Institut de la Dona, només el 25% dels estudiants matriculats en graus d’Enginyeria i Arquitectura a Espanya són dones. En carreres com a Informàtica, aqueix percentatge es redueix a un 12%. Amb l’elecció de Silvia Terrasa es dóna visibilitat a un perfil clau, per la incidència que la tecnologia té en les nostres vides i la seua aportació estratègica i transversal.

Pots accedir ací al vídeo de la campanya:

I ací a la presentació: