El paper de la tecnologia en l’evolució de videojocs, periodisme, arts visuals i música a debat en la segona edició de festinFor

Experts de diferents disciplines com Samuel Molina (Fukuy), David Ferriz (Devilish Games), Marilín Gonzalo (Newtral), David Fernández (Maldita.es), Enmanuelle Mazza (GAmuza, Mosaic), Mª José Martínez (Laboratorio de Luz), Javier Parra (Art-Ull), Varvara Guljajeva i Mar Canet (Varvara & Mar), Xavi Martínez (Podcast Seven) i Arturo Paniagua (Sesiones Movistar+) participen del 3 al 6 de maig en quatre sessions digitals obertes al públic on respondran a consultes.

València , 20 d’abril de 2021- festinFor, el festival sobre arts, cultura i informàtica que promou l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica de la Universitat Politècnica de València (ETSINF), ha organitzat del 3 al 6 de maig de 2021 una nova edició online, gratuïta i en obert, amb jornades temàtiques i experts de diferents disciplines. En la present edició es reprenen continguts que anaven a formar part de l’edició 2020 i es van ajornar per la pandèmia. Cada dia estarà centrat en una forma cultural diferent: videojocs, periodisme, media art i música i es dedicarà a conèixer com ha evolucionat cada disciplina al llarg de la història amb els avenços de la tecnologia.

4 jornades sobre videojocs, periodisme, media art i música

Els esdeveniments principals seran taules rodones amb persones rellevants en cadascun d’aquests àmbits. En concret, el dilluns 3 de maig hi haurà una jornada dedicada a analitzar la indústria del videojoc a Espanya i les seves oportunitats laborals, amb la sessió: “Desenvolupament de videojocs a Espanya, d’estudiants a professionals” amb Samuel Molina (Fukuy) i David Ferriz (Devilish Games) en una taula moderada per l’alumne Stéphane Díaz-Alejo, membre de el club de videojocs de la UPV.

El dimarts 4 la sessió es dedicarà al periodisme i tractarà d’analitzar com la tecnologia ha fet avançar la professió i ha suposat, al mateix temps, un problema i una solució pel que fa a les fake news. La sessió s’ha titulat: “Fake News, verificadors i xarxes socials” i comptarà amb Marilín Gonzalo (Estratègia digital a newtral.es) i David Fernández (Cap de màquines en maldita.es). Moderarà la taula l’alumne de l’ETSINF Jorge Fernández. A més, Paula Montañá, Teaching Assistant del Google News Lab a Espanya, oferirà un taller pràctic sobre verificació d’informació obert per a tots els interessats.

El dimecres 5 de maig la sessió està dedicada a les arts visuals i el paper de la tecnologia i l’art i els seus processos creatius. Per això participaran artistes i creadors de diverses de les exposicions que hi ha actualment a l’ETSINF. La taula rodona es titula: “Jo, MediaArt: Data, IA i codi creatiu en la cinquena era del programari” i participaran Varvara Guljajeva i Mar Canet, artistes internacionals en MediaArt, i Emanuelle Mazza i María José Martínez de Pisón, desenvolupadors de MOSAIC 1 (openFramework-visual patching). La taula rodona estarà moderada per Moisés Mañas, artista i professor de Media Art del departament d’Escultura. BBAA-UPV.

A més, diversos docents de la UPV acompanyaran l’alumnat encarregat de crear les instal·lacions de al Museu d’Informàtica: “Erre que erre”, que fomenta el reciclatge, la reutilització i la reducció dels residus tecnològics i “Bits en femení”, objectiu de la qual és donar visibilitat a les dones més importants de la història de la informàtica. Al costat d’això, Javier Parra, ex alumne de l’escola i artista, explicarà en una sessió en línia, el procés creatiu dels dos murals homenatge a Josep Renau recentment instal·lats a l’edifici 1E de l’ETSINF. Festinfor conclou el dijous, 6 de maig amb el “Dia de la música” amb reflexions sobre com la tecnologia ha dinamitzat l’àmbit de la creació i el consum de música. L’esdeveniment central del dia porta per títol “Del CD al streaming: la tecnologia com a dinamitzadora de la indústria musical” i comptarà amb Xavi Martínez (Els40, productor de podcasts) i Arturo Paniagua (Els40, Sesiones Movistar+). La sessió la moderarà el director del festinFor i ex alumne de l’ETSINF, Rafa Sánchez.

SOBRE festinFor

El festinFor neix amb una mirada oberta al voltant de l’enginyeria informàtica i les seves possibilitats. Un festival polifacètic com els àmbits en què la informàtica ocupa el seu paper, com a nexe d’unió de les inquietuds dels qui l’estudien i de la societat. La passada edició es van sumar a la iniciativa més de 1500 persones en els dos esdeveniments en directe que es van emetre a través del canal de YouTube de l’escola. El festival part d’un comitè format per alumnat i equip directiu de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica de la Universitat Politècnica de València que celebrarà el proper 7 de maig el dia de el centre, dia d’Ada Byron. Les sessions s’emetran de manera simultània al canal de YouTube de l’Escola i en els perfils socials oficials del festinFor.

Els participants podran participar realitzant les seves consultes en temps real. Addicionalment, el contingut podrà gaudir-se a la carta a través del canal de YouTube de l’ETSINF-UPV.

L’accés és gratuït mitjançant registre: https://festinfor.webs.upv.es/

Noticia completa amb bio del experts participants: https://festinfor.webs.upv.es/src/docs/NdP_festinFor2021_VAL.pdf