El professor Samuel Morillas ha generat un model matemàtic per a calcular el risc de contagi en els sopars de Nadal

El catedràtic de Matemàtica Aplicada de la Universitat Politècnica de València (UPV), Samuel Morillas, secretari del departament de Matemàtica Aplicada i que al gener s’incorpora com a subdirector de la Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica, ha desenvolupat en col·laboració amb el professor de l’IES Al-Andalus d’Almuñécar (Granada), Antonio Fernández-Baillo, un model que posa xifres als riscos que implica celebrar les festes com era costum abans de la pandèmia.

La notícia ha estat publicada en el diari La Razón el passat 11 de desembre i pots accedir al contingut complet en aquest enllaç: https://www.larazon.es/comunidad-valenciana/20211211/zbotvhgjxrhm5pscxrvihf2ppy.html

Segons recull l’article la conclusió és clara. Si el dia de Nit de Nadal sopem amb deu familiars i si prèviament hem celebrat un menjar d’empresa amb vuit persones i ens hem reunit nou amics del col·legi, la probabilitat que els assistents no hagin estat en contacte amb ningú que vagi a donar positiu és de l’u per cent.