El ZX Spectrum que va programar Phantomas s’afegeix a la col·lecció del Museu d’Informàtica

Nova donació de material per al Museu d’Informàtica per part del professor de l’UJI, Enric Cervera.

Enric Cervera és Llicenciat en Informàtica per la Universitat Politècnica de València i Doctor en Informàtica per la Universitat Jaume I. En l’actualitat és Professor Titular de Universitat en el Departament d’Enginyeria i Ciències de la Computació i membre del Laboratori d’Intel·ligència Robòtica de l’UJI.

Molt amablement, Enric ha fet una donació de material informàtic per al Museu d’Informàtica de la ETSINF. La notícia no tindria major repercussió si no fóra perquè Enric en si mateix és una figura clau del desenvolupament de la microinformàtica domèstica i de la indústria del videojoc del nostre país.

Fa més de 30 anys, Enric va treballar en l’empresa Dinamic Programari, i de la seua mà com a programador van veure la llum tres dels videojocs mítics de l’edat d’or del programari espanyol (Phantomas, Dustin, i After the War). Entre el material donat per Enric, es troba el microordinador ZX Spectrum que usava el mateix Enric per a programar el mateix Phantomas, que sens dubte es convertirà en una peça molt important de la col·lecció del Museu d’Informàtica.
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votos, promedio: 5.00 de 5)