ETSINF celebra el mes del medi ambient durant novembre amb tallers, un certamen de microrelats i una exposició fotogràfica

Novembre és el mes del medi ambient en l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica. Aquesta proposta que porta en marxa més de cinc anys tracta de donar a conéixer les activitats que duu a terme el centre per a tractar de reduir residus, reutilitzar materials, recuperar-los, reparar-los si és necessari i donar-los un nou ús. També és un mes per a reflexionar sobre qüestions vinculades amb la sostenibilitat i la informàtica, des de l’ús de materials escassos, l’obsolescència programada i l’increment del fem electrònic i la seua gestió, l’increment de consum energètic i les alternatives renovables o la gestió de residus d’aparells elèctrics i electrònics RAEE, entre altres.

Entre altres iniciatives vinculades amb qüestions mediambientals que es duen a terme des de l’escola, està la recuperació d’equips i donació.

L’Escola té un conveni de col·laboració amb l’ONG TESO que es dedica a reciclar equips informàtics per a donar-los a llocs com Burkina Faso o Uganda per a col·laborar amb ells. L’exposició “TESO i la Cooperació (TIC) Universitària en països africans” reuneix prop de 50 fotografies amb imatges quotidianes de l’ús que se li donen als equips recondicionats i podrà visitar-se en Espai.inf en l’edifici 1E de ETSINF UPV, del 8 al 27 de novembre.

Al costat d’això es preve celebrar tres xarrades en diferents aules del centre, els dies 17, 22 de novembre la sessió:

Tecnologies solidàries en la ETSINF. El paper de la cooperació universitària al desenvolupament que impartirà TESO i el 25 de novembre una xarrada sobre Green Software que durà a terme l’expert Jochen Joswig.

El 18 de novembre l’equip de la Delegació d’alumnat ha organitzat un esmorzar temàtic amb el lema 0(zero) residus en els bancs circulars sota el porxo de l’edifici 1H.

A més durant tot el mes podràs participar en dues iniciatives, una enquesta sobre la teua implicació amb el medi ambient a la qual podràs accedir en aquest enllaç i el certamen de microrelats “Informàtica Vs medi ambient”

Certamen de microrelats “Informàtica Vs medi ambient”

Us animem a dedicar uns minuts a donar curs al vostre costat creatiu i literari. Les bases són molt senzilles: Pots presentar de 10 a 30 línies de contingut sobre la temàtica proposta, que han d’estar escrites en arial o opensans a 11 punts, amb interlineat simple i enviar-les al correu medioambienteetsinf@etsinf.upv.es amb les teues dades. El 2 de desembre es coneixeran els microrelats presentats i es farà lliurament de regals als participants.

Tambe pots autoavaluar els teus coneixements i habits sostenibles responent a aquest test:

A més, us recordem que les activitats del Museu segueixen associades a la recuperació de RAEE, residus d’aparells electrònics i elèctrics que contribuïsquen a la reducció del fem elèctric i tecnològic. En aquest moment les visites guiades encara no s’han reactivat però sí que es comencen a programar tallers. Per a entrar en el museu els alumnes porten com a entrada sostenible un residu que nosaltres reciclem en el centre.

En aquesta taula tens un resum de les iniciatives previstes: