La fallera major de València i la seua cort visiten l’el Museu d’Informàtica amb motiu del #11F i coneixen el mural Bits en femení

Divendres passat 11 de febrer, amb motiu del Dia Internacional de la Dona i la Xiqueta en la Ciència, #11F, la Fallera Major de València i la seua Cort d’Honor 2022 van acudir a conéixer l’activitat desenvolupada per diferents dones al llarg de la història en el camp de la informàtica, en una visita organitzada pel Museu d’Informàtica UPV amb suport de la prefectura d’administració de l’ETSINF, l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica.

L’objectiu d’aquest dia internacional és promoure l’accés i participació plena i igualitària de les dones i les xiquetes en la ciència, va ser promogut per les Nacions Unides i se celebra des de l’any 2016. La reivindicació coincideix també amb una de les metes dels ODS, els Objectius de Desenvolupament Sostenible, sobre ciència i igualtat de gènere. Actualment les estudiants del centre són 379 i sumen quasi un 16% del total d’alumnat. Per titulació el Grau en Enginyeria Informàtica reuneix un 12,85% d’alumnes i el Grau en Ciència de Dades a quasi un 36%. Desitgem que aquestes vocacions tecnològiques i científiques continuen augmentant en els pròxims anys amb noves incorporacions.

En la visita va ser present tant la fallera major de València 2022, Carmen Martín Carbonell, com de la seua cort d’honor, i va començar a les 17.15h amb el depòsit per part de les components de la cort de materials per a reciclatge com a bescanvi d’entrada sostenible al museu, lliurament de residus d’aparells elèctrics i electrònics (RAEEs).

Posteriorment van recórrer el Museu i van conéixer la instal·lació Bits en Femení, un mural amb recursos multimèdia que fa visible l’avanç del rol femení en un dels sectors que segueix afectat per la bretxa de gènere, la ciència informàtica. Desitgem que la trajectòria vital de les protagonistes del mural supose una inspiració i contribuïsca a la participació femenina en sectors poc igualats quant a gènere, especialment en aquells vinculats amb la ciència i la tecnologia.

També van tindre oportunitat de conéixer els fons artístics de la ETSINF.

Podeu accedir als detalls del mural de BITS en Femení en aquest enllaç a la web del Museu d’Informàtica: https://museo.inf.upv.es/bits-en-femenino-2/

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votos, promedio: 5.00 de 5)