La fase regional del concurs universitari de programació AdaByron València se celebrarà el 19 de febrer

Ja hi ha data per a la celebració de la segona edició del AdaByron València, la fase regional del concurs universitari de programació que organitza l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica de la UPV. Serà dissabte que ve 19 de febrer de 2022.

Aquesta fase regional del concurs és una competició destinada als estudiants de les universitats públiques de la Comunitat Valenciana en la qual mesuren les seues habilitats i destreses de programació.

Després d’aquesta fase regional, està prevista que la competició nacional, on participaran els guanyadors regionals, es desenvolupe a partir del mes d’abril.

Amb la finalitat de donar a conéixer aquest tipus de concursos a tots els estudiants (fins i tot als nouvinguts a primer), AdaByron presentarà problemes a resoldre de tots els nivells, de manera que tots els participants puguen passar una estona entretinguda enfrontant-se a problemes assequibles per als seus coneixements.

Els problemes, tal com indiquen en la web del concurs, són sempre aplicacions de consola, per la qual cosa reben les dades d’execució a través de l’entrada estàndard, i envien els resultats a l’eixida estàndard.

Els problemes se centren principalment en qüestions d’algorísmia i estructures de dades. Per a poder posar a prova la correcció de les solucions dels participants, la implementació en qüestió ha de provar-se amb molts casos d’entrada; a causa d’això, l’entrada dels programes és multicas. Això significa que si, per exemple, el problema consisteix a indicar l’últim dígit del factorial d’un número donat, l’entrada d’aqueix problema estarà composta de molts números (“casos”) perquè el codi d’extracció de l’últim dígit es pose a prova moltes vegades.

Una de les contribucions a destacar d’aquest certamen de programació són els patrocinadors, empreses i entitats que fan possible aquesta competició, ja que són els encarregats de dotar els premis, a més de sufragar altres despeses d’organització.

En aquesta segona edició, les empreses patrocinadores són Edicom, F-1 Connecting, Fermax i Laberit.

Patrocinadors

La ETSINF porta des de 2005 convocant concursos de competició dirigits als seus estudiants, amb el nom CLocal Prog. Des de 2020 ens sumem a la iniciativa AdaByron i enguany celebrarem la segona edició d’aquesta convocatòria.

Els i les interessades poden registrara en la competició enviant un correu electrònic al seu coordinador. Pots accedir ací al correu

Programa del dissabte 19 de febrer

09.00 a 09.40 — 1G Aula 1.7 — Breu presentació als participants i resolució de dubtes d’última hora.
10.00 a 15.00 — 1G Laboratoris L1.X — Competició. Els equips estan en els laboratoris aïllats de qualsevol contacte extern.
15.00 a 16.30 — exterior — Temps per al descans dels participants després de la prova i per a preparar els premis.
16.30 a 17.00 — 1E Sala d’actes — Explicació de resolució de problemes a càrrec dels qui els han preparats.
17.00 a 17.20 — 1E Sala d’actes — Intervenció dels patrocinadors d’aquesta edició.
17.25 a 17.40 — 1E Sala d’actes — Lliurament dels premis als tres primers equips.
17.40 a 17.45 — 1E Sala d’actes — Conclusió i tancament de l’esdeveniment.