Martín Ruddy, alumne de 1r de Ciències de Dades, aconsegueix el 2n lloc en el Datathon Cajamar UniversityHack 2022

Martín Ruddy Miguélez és estudiant de 1r de Ciència de Dades de la ETSINF UPV. Va participar en l’última edició del Datathon Cajamar #universityHack 2022, a principis del mes de maig i ha obtingut el 2 premi amb Team Origin en la categoria “Atmira Pharma Visualization” en aquesta competició d’analítica de dades, la més important d’Espanya, segons els seus organitzadors.

Martín va participar de manera individual en la competició i va optar per presentar-se a la categoria de visualització de dades, on la creativitat és el principal focus d’actuació.

Sobre la seva participació de manera autònoma ens ha contat que té els seus avantatges i inconvenients: “Treballar solo facilita la presa de decisions perquè no és possible que l’equip es dividisca en múltiples direccions, amb opinions diferents. Però alhora es perd l’avantatge de tenir més punts de vista, que poden ajudar amb idees que no se t’han ocorregut o apuntar millores que no has vist. També suposa dedicar-li més hores.”

Ens explica com va ser el procés de classificació en la fase final després d’haver superat la primera fase local del concurs, on va tenir l’oportunitat de viatjar fins a Madrid i defensar la seva proposta personal davant un jurat i durant una presentació de 10 minuts.

Quant a l’ETSINF, Martín admet haver rebut feedback per part de l’Escola: “Vaig parlar amb els professors que havien avaluat el meu projecte per a veure què els havia semblat i què es podria millorar, i vaig implementar aquestes millores de cara a la fase final. A més, no podria haver fet el projecte sense el que he après en classe, sobretot algunes eines de programació que abans no coneixia i que m’han estat fonamentals per a desenvolupar-lo.”

Malgrat això, el nostre alumne admet haver tingut algunes dificultats al llarg de la competició. Ens conta que el repte era molt obert i calia planificar bé què volia fer amb la solució: “Hi havia unes dades, però ningú et deia què fer amb aquestes dades ni quines eines utilitzar. Vaig fer un esforç per posar-me en el lloc del jurat i pensar què els agradaria veure en la solució, què els seria útil i què no. I a partir d’aquí
ser disciplinat per a complir els terminis”

També ens ha comptat què va ser el que li va resultar més gratificant de l’esdeveniment. Ens parla de l’esforç i les hores dedicades en el resultat aconseguit, obtenint la segona posició a nivell nacional. També valora l’oportunitat de viatjar fins a Madrid per a presentar la seva aposta personal, on va conèixer a altres equips i va gaudir d’un ambient agradable, així com realitzar networking amb el jurat, que estava compost per professionals i experts en Ciència de Dades. A més, reconeix que el premi econòmic “no està res malament”.

Finalment, Martín ens parla de la repercussió que han tingut aquestes proves per a ell i sobre el seu futur professional.
“He millorat els meus coneixements de Ciència de Dades en visualització i programació. I sobretot, he adquirit molta experiència sobre realització de
projectes, com gestionar els recursos, com vendre la solució perquè resulte útil a altres persones. M’ha agradat molt poder treballar amb dades reals perquè era com desenvolupar un projecte real d’una empresa, amb uns requisits, uns terminis, i uns usuaris objectiu. És similar al que fem en la carrera de Ciència de Dades, amb assignatures dedicades completament a aprendre a fer projectes. Guanyar aquest Datathon em dona molta confiança de cara a futurs treballs, i crec que també serà un mèrit valorat a nivell professional.“

De moment, segons ens compta, no té clar cap àrea determinada en la qual especialitzar-se. Martín opta per anar experimentant en els diferents camps, encara que no descarta l’opció d’emprendre. A més, anima a la resta d’estudiants de la UPV al fet que també participen en esdeveniments com el Datathon: “Anime a qualsevol que li interessen aquest tipus de concursos a apuntar-se i provar, crec que no hi ha res a perdre i sí molt a guanyar, com a mínim quant a experiència i aprenentatge. Si jo he pogut guanyar, crec que tots, si li posa dedicació, també podem.”

Des de l’ETSINF volem donar l’enhorabona al nostre alumne Martín. Estem molt orgullosos que el nostre alumnat aconseguixca les metes desitjades des d’una perspectiva educativa i de formació.Enhorabona!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votos, promedio: 4.50 de 5)