Mes del medi ambient en ETSINF

L’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica proposa celebrar durant novembre el mes del medi ambient en ETSINF. Una de les iniciatives engegada ha sigut l’exposició que hi ha en el hall del 1G amb informació i reflexions entorn de la sostenibilitat i medi ambient i que podeu visitar durant tot el mes.

A més les activitats del Museu segueixen associades a la recuperació de RAEE, residus d’aparells electrònics i elèctrics que contribuïsquen a la reducció de la brossa elèctrica i tecnològica.

Els valors mediambientals, també entre les competències transversals

Graduats i ocupadores no dubten a subratllar la gran importància que tenen en l’acompliment professional dels titulats universitaris les denominades competències transversals o genèriques que s’integren en la formació de títols en UPV. Una de les competències transversals clau que formen part d’és: actuar amb responsabilitat ètica, mediambiental i professional davant un mateix i els altres.

Aquesta competència es refereix al conjunt de coneixements, habilitats, destreses i actituds, útils per a interactuar amb l’entorn, de forma ètica, responsable i sostenible, amb vista a evitar o disminuir els efectes negatius produïts per les pràctiques inadequades que ocasiona l’activitat humana i per a promoure els beneficis que puga generar l’activitat professional en l’àmbit mediambiental, tenint en compte les seues implicacions econòmiques i socials.

La UPV pretén fomentar, en tots els membres de la comunitat universitària, empleats i alumnes, el sentit de la responsabilitat per la conservació i millora del medi ambient, contribuint a la transmissió dels valors ambientals.

La responsabilitat mediambiental és la imputabilidad d’una valoració positiva o negativa per l’impacte ecològic d’una decisió i es refereix, generalment, al dany causat a altres espècies, a la naturalesa o a les futures generacions, per les accions o les no-accions d’un altre individu o grup.

Gestió mediambiental en la UPV

Per la seua banda, com a instrument per a aconseguir aqueixes finalitats, la UPV es va comprometre a mantenir el seu sistema de gestió ambiental homologat al Reglament Europeu de Ecogestión i Ecoauditoría (EMAS) i la norma UNEIX EN ISO 14001. I, en conseqüència, establir objectius ambientals exigents, accessibles al públic, controlant els progressos de forma contínua, elaborant declaracions ambientals anuals públiques i difonent-les en la Universitat i la societat.