Novembre verd en l’ETSINF

Un any més, en la Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica dediquem el mes de novembre al medi ambient amb activitats dirigides a conscienciar a la comunitat educativa sobre els beneficis de canviar hàbits i dur a terme iniciatives quotidianes que promoguen el respecte al medi ambient i la sostenibilitat.

El dijous, 7 de novembre, a les 12:30h està prevista el lliurament de premis del Concurs de Fotografia sobre medi ambient. També els ordinadors de l’escola aniran tenint diferents fons d’escriptori amb missatges en favor de dur a terme xicotetes accions quotidianes respectuoses amb el medi ambient.

Exposicions del Centre d’Educació Ambiental de la Generalitat Valenciana

A partir del 8 de novembre, s’inauguren les dues exposicions del Centre d’Educació Ambiental de la Generalitat Valenciana que podran ser visitades fins al 25 de novembre. Es tracta dels Claus del Canvi, que estarà instal·lada en l’hall de l’edifici 1G, i de Passejant pels assegadors que es podrà visitar en l’hall de l’edifici 1E.

Noviembre, mes del medioambiente en la ETSINF

Relacionat amb el mes del Medi Ambient en ETSINF, la Universitat Politècnica de València ha organitzat una trobada sobre canvi climàtic i competitivitat empresarial amb el títol: La revolució climàtica, una oportunitat ineludible, en la Sala d’actes del Paranimf, el pròxim 18 de novembre. Accés a més informació ací: https://innovacion.upv.es/es/agenda/la-revolucion-climatica-una-oportunidad-ineludible/

Recuperació de Residus d’Aparells Electrònics i Elèctrics (RAEE)

A més, les activitats del Museu segueixen associades a la recuperació de RAEE, residus d’aparells electrònics i elèctrics que contribuïsquen a la reducció del fem elèctric i tecnològic. Per a entrar en el museu els alumnes porten com a entrada sostenible un residu que nosaltres reciclem en el centre.

En total, només en el curs 2018-2019 i en la jornada Retrópolis, s’han recollit més de 7500 RAEEs, quasi el doble del total recollit en els dos cursos anteriors.

Estadística RAEES de la ETSINF

Taller de Reutilització d’equips informàtics

Entre altres iniciatives vinculades amb qüestions mediambientals que es duen a terme des de l’escola, està la recuperació d’equips i donació.

En aquest moment, estem preparant un conveni de col·laboració amb l’ONG TESO que es dedica a reciclar equips informàtics per a donar-los a llocs amb Burkina Faso o Uganda per a col·laborar amb ells.

També estem condicionant un espai de l’Escola en l’edifici 1B com a taller/magatzem per a ús conjunt en reciclatge d’equips informàtics.

En el que portem d’any 2019, hem donat 50 ordinadors, 18 monitors i 1 impressora a diferents associacions de veïns i jubilats, col·legis i instituts públics, etc.

A més tenim un acord amb l’ajuntament de Xirivella en el qual ells reben les sol·licituds de les seues associacions veïnals i ens les envien posant-nos en contacte amb ells.

El Comité mediambiental de ETSINF

Totes les activitats que realitza l’escola en favor del medi ambient estan organitzades pel Comité Mediambiental, l’òrgan creat per la Junta de Centre de ETSINF per a l’elaboració de propostes de temàtica ambiental de l’Escola, sent aplicable en tots els àmbits de la ETSINF.

El Comité Mediambiental està compost actualment per la directora, Silvia Terrasa, que la presideix; el subdirector amb competències en Infraestructures, Javier Ortiz, un representant per cadascun dels departaments DSIC, DISCA, DMA, DFA, DOE, DLA i DEIOAC, quatre alumnes, si pot ser de cursos diferents i dos membres del P.A.S.

La seua funció principal és la conscienciació i promoció de les bones pràctiques mediambientals entre els membres de la comunitat de l’Escola i la difusió de la documentació de gestió ambiental elaborada tant per la Universitat com per l’Escola. A més de realitzar el seguiment i avaluar els objectius i metes establits, assegurar que tots els requisits del sistema de gestió ambiental estiguen implantats i mantinguts, revisar el grau d’eficàcia del sistema de gestió ambiental del centre i identificar accions de millora del sistema de gestió ambiental en el centre.

Dins de les actuacions principals de la Comissió està el control del consum energètic (il·luminació, climatització, etc.), el consum d’aigua i la utilització de paper dins de la ETSINF.