Premi Apadrina la ciència a un projecte solidari d’estudiants que busca reduir la bretxa digital entre els col·lectius més desfavorits

La plataforma Apadrina la ciència –un punt de trobada, discussió i col·laboració entre els científics i la resta de la societat per a promoure la investigació i el desenvolupament de projectes– ha premiat un projecte solidari desenvolupat per estudiants i tutoritzat pels professors Antonio Molina i Silvia Terrasa.

Es tracta de un projecte amb un destacat interés social que busca crear una xarxa de voluntariat que dedique el seu temps a formar tecnològica i digitalment a persones en risc d’exclusió amb el propòsit de reduir la bretxa digital entre aquests col·lectius més desfavorits.

La iniciativa es durà a terme des de febrer fins a juny, aproximadament. Durant aquests mesos, es prepararà juntament amb tots els voluntaris cursos de formació, que després s’impartiran en diverses associacions.

El pròxim dimarts, 2 de març a les 17h es realitzarà una xarrada en línia que es retransmetrà a través del canal de YouTube de ETSINF, per a presentar aquesta iniciativa, amb el títol Build with your knowledge (Construeix el teu coneixement). La conferència té com a objectiu donar a conéixer el projecte entre l’estudiantat que puga estar interessat a formar part de l’equip de voluntaris.

Durant la sessió es presentarà a l’equip actual i a l’associació. També s’aprofundirà en el concepte d’exclusió social, a qui afecta i com podem lluitar contra aquesta realitat i es daránejemplos de dinàmiques interactives de treball com padlet. A continuació, es parlarà sobre voluntariat, per què és important i què implica aquest en l’àmbit personal i social. Per a finalitzar, s’explicaran els projectes que duran a terme i en què consistiria el voluntariat.

Vols saber més? Us convidem participar en la xarrada, conéixer la iniciativa i sumar-vos al projecte.