Professors de ETSINF guardonats en #PAAMS19 pels seus projectes de robot assistent i reconeixement d’objectes

Van ser els principals reconeixements internacionals en el marc de la 17th International Conference on Practical Applications of Agents and Multi-Agents Systems, celebrada a Àvila.

Diversos professors de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica de la Universitat Politècnica de València han sigut guardonats per les seues investigacions en el marc de #PAAMS19 la 17th International Conference on Practical Applications of Agents and Multi-Agents Systems, trobada celebrada a Àvila els dies 26, 27 i 28 de juny.

En concret el Grup d’Investigació VRAIN format per Jaime A. Rincón, Javier Palanca, Vicent Botti, Ángelo Costa, Vicente Julián i Carlos Carrascosa, del Departament de Sistemes Informàtics i Computació, DSIC, i el professor Paulo Novais, van obtindre el Guardó IBM best Demonstration, amb una quantia de 2000 €, pel seu projecte EMIR 2.0: A Cognitive Assistant Robot for Elderly un robot assistent que pot detectar i classificar l’estat emocional de l’ésser humà amb el qual interactua i suggerir activitats a realitzar per les persones, a partir de l’estat d’ànim detectat, entre altres aspectes.

De la mateixa manera va ser reconegut el treball dels professors del Grup d’Investigació d’Informàtica Industrial de l’Institut ai2, format per José Luis Poza Luján, Juan Luis Posadas, Yag Ue, Eduardo Munera, José Simó i Francisco Blanes, professors del Departament d’Informàtica de Sistemes i Computadores, DISCA, amb el Premi Sensor MDPI best paper Award, pel seu article Object Recognition: Distributed Architecture based on Heterogeneous Devices to Integrate Sensor Information

L’article presenta una arquitectura que integra informació heterogènia distribuïda per a reconéixer objectes, tasca necessària per a moltes àrees de la tecnologia, com la navegació amb robots o la reconstrucció intel·ligent d’entorns perquè un robot puga interactuar amb aquests objectes. L’arquitectura compta amb dispositius que poden processar dades sensorials localment per a enviar informació a altres dispositius mitjançant una capa de connectivitat intel·ligent.

Des de l’ ETSINF volem donar l’enhorabona a tots ells pel seu excel·lent treball i per l’oportunitat de comptar amb ells com a professors de l’Escola.