Prorrogada l’Aula ROCHE UPV de Bioinformática per a la Medicina Personalitzada

L’Aula Roche-Universidad Politècnica de València (UPV) que va néixer fa dos anys veurà prolongada la seva activitat durant almenys el present any, després de la pròrroga acordada entre totes dues parts.

La presentació de l’acord entre aquesta companyia farmacèutica i la UPV va tenir lloc en un acte a València, en el qual van participar, entre altres, el vicerector d’Ocupació i Emprenedoria i responsable del programa de Càtedres d’Empresa, José Millet, i Gemma Palacios, que és la responsable de la Unitat de Serveis Mèdics de Roche Farma España.

L’activitat de l’aula es canalitza a través de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica de la UPV (ETSINF), centrant-se en temes com l’anàlisi computacional de dades clíniques de pacients (Real World Data i la gestió de quantitats massives d’aquesta mena d’informació -Big Data-), àmbits de gran interès per a titulacions com el Grau en Enginyeria Informàtica, el Màster Universitari en Enginyeria Informàtica i el Màster en Big Data Analytics.

El desenvolupament de la bioinformática a través de formació especialitzada subjecta a alts estàndards de qualitat científica resulta essencial per a aconseguir la implantació efectiva de la Medicina de Precisió en el sistema sanitari és un dels principals objectius de l’Aula Roche-Universidad Politècnica de València (UPV).

Tecnologies d’altes prestacions

Des d’aquesta aula es desenvolupen durant tot l’any diferents activitats destinades a potenciar i desenvolupar el paper de les més innovadores tècniques computacionals i la seva aplicació en l’àmbit de la Medicina, com a tecnologies d’altes prestacions, nous sistemes de computació, tecnologies informàtiques emergents, programació estadística aplicada a grans volums de dades, etcètera.

Després d’aquest acte, es va celebrar la primera sessió científica d’enguany, que va ser a càrrec del doctor Lluís Montoliu, que és investigador dels centres Nacional de Biotecnologia (CNB) i de Recerca Biomèdica en Xarxa de Malalties Estranyes (CIBERER-ISCIII) i que va abordar en una conferència la introducció de les tècniques d’edició genètica CRISPR en l’àmbit clínic.

Prórroga Aula Roche UPV Bioinformática