Amb el propòsit de divulgar i reconéixer el treball del professorat per donar resposta a les demandes formatives de l’era digital, la ETSINF organitza anualment les Jornades d’Innovació Docent que, en aquesta ocasió, es van desenvolupar de l’1 al 4 de juliol de 2019.
Les jornades inclouen tallers i taules redones en les quals es debat i s’exposen metodologies docents que contribueixen a millorar la qualitat de l’ensenyament i garantir un aprenentatge sòlid i efectiu que atén les noves necessitats educatives.
A més, les actes de les jornades –a les quals ja es pot accedir ací– recullen al detall 18 experiències pràctiques innovadores explicades pels propis docents que les han implantades i que suposen propostes pedagògiques enfocades a la millora contínua de l’ensenyament a les nostres aules.
Títol | Docents |
Tu a Ciència de Dades i jo a Informàtica, ens coordinem? | Rosa Mª Alcover Arándiga, Elena Vázquez Barrachina, Andrea Conchado
Peiró |
Ús de metodologia en 3 temps | Sofia Aparisi Torrijo |
Un sistema integral per a la gestió de projectes de Compilació | José Miguel Benedí i Emilio Vivancos |
Com mesurar les competències transversals en els TFG i TFM de la ETSINF | Sara Blanc Clavero, José Vte. Benlloch Dualde, Ángeles Calduch Llosa, Plans Cuenca González, Daniela Gil Salom, Juan Vte. Oltra Gutiérrez, María José Labrador, Patricio Orlando Letelier, Antonio Molina Marco, Samuel Morillas
Gómez, Salvador Petit Martí, Luis Poza Luján, Miguel Rebollo Pedruelo, María José Rodríguez Álvarez, Leonor Ruiz Font, Silvia Terrasa Barrena |
Aprenentatge Basat en Projectes per a la Branca de Sistemes d’Informació en la ETSINF. Proposta d’implantació | Andrés Boza, Leonor Ruiz, Laura Mota |
Com es pot treballar la competència transversal responsabilitat ètica, mediambiental i professional en l’assignatura d’Estadística? | Ángeles Calduch-Llosa i Abel Veloso-Padilla |
Desenvolupament de la competència comunicativa en llengua anglesa per a estudiants d’enginyeria a través de col·laboració virtual en projectes internacionals | Miguel Ángel Candel-Mora, Ricardo Casañ-Pitarch |
Aprendre ensenyant Alemany amb un projecte ApS | Daniela Gil-Salom |
Factors a tindre en compte en la implementació de la metodologia flip teaching | C. Jordán, E. Sanabria-Codesal |
Aprenentatge basat en projectes en l’assignatura Logística i Serveis: Algorisme Genètic per a un TSP generalitzat | Javier Llobregat, Ignacio Davo, Federico Perea |
Inclusió d’activitats de seguiment en l’assignatura de Percepció i el seu impacte en els resultats acadèmics | Carlos-D. Martínez-Hinarejos, Jorge Civera |
Integració de coneixements a través de la realització de projectes coordinats en les assignatures Enginyeria del programari i Bases de dades i sistemes d’informació. | Eliseo J. Marzal Calatayud, Antonio Molina Marco |
Treball de la Competència Transversal 7 en aula per a assignatures del Grau d’Informàtica: una proposta. | Joan V. Oltra Gutiérrez |
Projecte: conéixer la UPV mitjançant una yincana | Gemma Prieto Solves |
La valoració de la competència transversal responsabilitat ètica i professional a través del visionat de la sèrie Sherlock | Francisca Ramón Fernández, Vicente Cabedo Mallol, María Emilia Casar Furió, Vicent Giménez Chornet, Cristina Lull Noguera, Juan Vicente Oltra Gutiérrez, María Desamparados Soriano Soto i Laura Osete Cortina |
Problema de Màxima Entropia. Tasca: Bank Màrqueting. (Sistemes Intel·ligents) | María dels Àngels Rodríguez Sánchez, Marcos Fernández Andreu |
Emprenedoria en FOE | Leonor Ruiz, Plans Cuenca, Andrés Boza, Marta Fernández-Diego, Mari Luz Gordo |
CoSki21 tool: una eina per a administrar competències transversals en les organitzacions i en els plans d’estudi d’educació superior | Kai Schleutker, José Luis Poza Luján, Alberto Conejero Casares, Nuria Lloret Romero, Ángeles Calduch-Llosa, Carles Torró |