RetróPolis València 2019 torna el dissabte 4 de Maig a ETSINF

RetróPolis València 2019 torna el dissabte 4 de Maig a ETSINF

L’esdeveniment de divulgació del videojoc clàssic RetróPolis València 2019 torna el dissabte 4 de Maig.

El Museu d’Informàtica de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica, ETSINF, acull la quarta edició de RetróPolis València, una fira de retroinformática i videojoc clàssic emparada per l’Àrea de Cultura de la Universitat Politècnica de València, i finançada per aquesta a través del seu Programa d’Accions Culturals. Totes les edicions anteriors han tingut una gran repercussió en mitjans de comunicació tals com ràdio i premsa escrita, així com en xarxes socials, blogs d’internet, o continguts de YouTube. No en va es tracta d’un projecte que està creixent i així ho demostren les xifres d’afluència de públic o la seua recent transformació a un format que inclou activitats prèvies en horari acadèmic.

Per a aquesta edició 2019, hem pensat a mantindre el marc central de l’esdeveniment el mes de maig, ja que el centre celebra el mes del Museu al maig, a col·lació del Dia Internacional dels Museus, promovent diverses iniciatives de caràcter soci-mediambiental tals com el concepte d’entrada gratuïta sostenible i l’entrada gratuïta solidària del projecte “Videojocs x Aliments”.

Entre els objectius d’aquesta proposta es troben la divulgació, promoció i preservació de la informàtica clàssica, sorgida com a indústria pionera al nostre país durant la dècada de 1980. En particular, volem destacar el paper que va assumir el videojoc com a nova forma de cultura, on la interactivitat de l’usuari amb històries, escenaris, personatges i sons es va fer realitat, i la repercussió de la qual hui dia en la indústria de l’entreteniment és encara major si cap que la del cinema. En concret, desitgem oferir un espai de trobada a curiosos i aficionats de totes les edats, dins d’un escenari incomparable d’intercanvi cultural amb les noves generacions, allotjant i difonent diverses manifestacions artístiques i tecnològiques entorn de l’actualitat de la retroinformática.

PROGRAMA

DISSABTE 4 DE MAIG DE 2019

10h30 – De l’Edat d’Or a Commandos, els anys perduts (Ramón Nafría). Ramón és crític de vídeojuegos des de 1999, havent treballat en empreses com Onez, Ociojoven, o Anaitgames, en l’actualitat ho fa per a Videoshock i Vandal. Com a desenvolupador des de l’any 2003, Ramón ha treballat en companyies com Nerlaska Studio, Gameloft, Digital Legends, Netwizzy, A Crowd of Monsters, Abylight, o Badland Publishing (en la qual fins ara només ha fet edició). Com a professor des de l’any 2008, ha impartit docència a la Universitat Politècnica de Catalunya, la Universitat Jaume I de Castelló, Universitat La Florida, i en la Universitat Europea de Madrid. Així mateix, Ramón és fundador de la 1a associació espanyola de desenvolupadors (DOID, Associació de Desenvolupadors d’Oci Digital Interactiu) i organitzador del Congrés de Desenvolupadors de Videojocs (2008-2011), i hui dia organitzador de l’esdeveniment internacional València Indie Summit.

11h45 – Visita guiada al Museu d’informàtica. La visita guiada és la millor manera de conéixer les instal·lacions i fons del Museu d’Informàtica. L’activitat inclou la projecció d’un documental sobre la Història de la Informàtica i després un recorregut guiat per l’exposició permanent del museu. En la visita es podran contemplar dispositius de càlcul de tota mena, les principals fites de la informàtica domèstica i també un bon nombre de sistemes informàtics de gran grandària. La visita serà organitzada en cada cas per a adaptar-la de la millor manera possible al nombre de visitants. Les visites guiades estan dissenyades per a tota mena de públic.

13h00 – Retrogaming: Una missió possible en sistemes Arcade de nova generació (Víctor Bolinches). Víctor és un apassionat de les retro-tecnologies al qual li agrada col·leccionar tot allò que abaste el domine de la ’Cultura Arcade’. Amant del Indie i del HomeBrew, es defineix com una persona curiosa que construeix programari sense límits traient el màxim partit a la sinergia obtinguda durant tots els seus anys d’experiència.

16h30 – El projecte MSXVR (Alberto d’Hoyo Nebot). El creador i director del projecte MSXVR és Alberto D’Hoyo Nebot, Enginyer Informàtic amb més de 25 anys dedicat a la programació i desenvolupament de projectes I+Sr. L’apassiona el disseny i programació de videojocs i porta publicats més de 40 títols en diferents plataformes. Va començar les seues marxes pel món de la informàtica amb un MSX allà pels finals dels 80. Durant uns anys va estar allunyat del món MSX, però va anar en el 2007 quan el va tornar a reprendre guanyant el concurs de la MSXDev amb el joc MonsterHunter. Va ser en el 2012 quan va decidir combinar coneixements adquirits del món de l’emulació per a abordar un projecte integral de nou ordenador MSX. A la fi del 2015 va conéixer a Pau Theobald (Enginyer en electrònica), una d’aqueixes casualitats de la vida, que es va enamorar del projecte i actualment és l’encarregat de tota la part de maquinari/electrònica del projecte. També a partir de 2016, es va unir a l’equip Victor Martí Melchor, un expert programador amb moltíssims anys d’experiència que ajuda en el projecte amb el desenvolupament de la gestió de interface gràfic, diferents aplicacions i eines. Els tres són veïns del mateix poble i això els permet abordar del projecte de forma molt personal.

18h00 – Concert Games&Symphonies Pocket. La música dels videojocs com mai l’has viscuda. Games&Symphonies conjumina la passió pels videojocs amb l’experiència de la música en un espectacle interactiu sense precedents a Espanya, en el qual tant els nostàlgics dels videojocs com els entusiastes de l’entreteniment digital trobaran el seu lloc. G&S no és sol un concert de música de videojocs, sinó un espai de trobada amb la cultura digital per a tots els públics. La interpretació és a càrrec del grup de músics professionals G&S Pocket, una nova formació de&G S per a tots els públics, amb un format reduït però més pròxim.

Al marge de les conferències programades, visites guiades al museu, i el concert de fi de festa, durant tot el dia es podran recórrer les desenes d’expositors que vénen a donar-li color a l’esdeveniment, des d’associacions que difonen la cultura del videojoc clàssic fins a grups de desenvolupadors que continuen desenvolupant hui dia nous perifèrics maquinari o videojocs per a sistemes clàssics, passant per amants de la conservació i la restauració de màquines recreatives arcade de jocs. Així mateix, durant l’esdeveniment també s’organitzaran tornejos, tallers, un mercat ambulant de barata, etc.

L’entrada a l’esdeveniment és gratuïta econòmicament però requereix d’una entrada sostenible o solidària. Entrada sostenible. El Museu d’Informàtica té implantada la iniciativa d’ENTRADA SOSTENIBLE que és imprescindible per a poder accedir al recinte. Per a això, els visitants hauran de portar un residu electrònic per a reciclar: aparells electrònics, ordenadors, xicotets electrodomèstics, impressores, pantalles, CD, DVD, mòbils, carregadors, bateries, piles, cables, etc. Qualsevol “RAEE” és benvingut per a conscienciar sobre la importància de reciclar i treballar la problemàtica del fem electrònic. La iniciativa serà coordinada pel Museu d’Informàtica i la Unitat de Medi Ambient de la Universitat Politècnica de València.

Entrada solidària. Asupiva és una associació sense anime de lucre fundada en 1999 i entre els seus diversos objectius socials està aquest projecte que és Videojocs per Aliments. En col·laboració amb (FESBAL) estem organitzant un esdeveniment solidari a favor del Banc d’Aliments que és una nova manera d’ajudar a totes les persones que l’estan passant malament amb la crisi i que gràcies a bancs d’aliments no passen fam. En què consisteix videojocs per aliments? Fàcil, és un mercat ambulant solidari en el qual nosaltres posem videojocs i material de videojocs, que canviem per l’aliment que el teu portes. L’única moneda de canvi és aliments, quilos d’aliments no peribles, MAI DINERS. Aqueix és el secret del nostre projecte, que mai hi ha diners tant per a canviar videojocs com si organitzem un altre tipus de projecte com a campionats esportius de videojocs.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votos, promedio: 5.00 de 5)
Loading...