Scratch Day 2017 en ETSINF

El Museu d’ Informàtica de l’Escola tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica ha organitzat per quart any consecutiu la jornada Scratch Day dirigida a alumnes de 1º de grau GII. L’activitat es va celebrar el passat 12 de setembre i en ella van participar 74 alumnes de nou ingrés, que han  obtingut un certificat d’assistència i aprofitament del curs.

Aquesta activitat proposa conèixer i desenvolupar xicotets projectes en l’entorn educatiu de programació Scratch, un entorn d’aprenentatge que fa possible,  a les persones sense coneixements previs de programació, obtenir ràpidament resultats sense haver d’aprendre a escriure en un llenguatge de programació convencional.

Scratch facilita la creació d’històries interactives, jocs i animacions, i el seu entorn permet combinar objectes, gràfics, sons i seqüències d’ordres i compartir les creacions pròpies amb altres persones de forma online. Aquest entorn és desenvolupat des de 2007 en el MIT (Institut Tecnològic de Massachusetts) per un equip dirigit per Mitchel Resnick i en l’actualitat és utilitzat per diversos milions de persones a tot el món.

El Scratch Day es va dur a terme en els laboratoris 1.3 Ada Byron, 1.2 Alan Turing i 1.1 Torres Quevedo de l’edifici 1G de la ETSINF, permetent triar entre dos possibles torns.

L’activitat es fa coincidir amb la jornada global de promoció de programació i està donada d’alta en scratch.mit.edu.