Seminari sobre aprenentatge permanent amb alumnat del grau de ciència de dades

Utilitzar l’aprenentatge de manera estratègica, autònoma i flexible, al llarg de tota la vida, en funció de l’objectiu perseguit és una de les competències transversals UPV, una iniciativa del Vicerectorat d’Estudis, Qualitat i Acreditació recolzada pel pla estratègic UPV2020.

Com a eines per a divulgar aquesta competència, la UPV ha posat en marxa activitats grupals, estudis de casos, fòrums i debats i seminaris com el que es va celebrar dijous passat 21 de febrer en la ETSINF.

La jornada per a treballar l’aprenentatge permanent va ser impartida per Eloïna García, de l’Institut de Ciències de l’Educació, ICE i en ella van participar alumnes i alumnes del grau de ciència de dades.

Què implica el desenvolupament d’aquesta competència? Està molt relacionada amb la idea de formar professionals reflexius, que no es conformen amb reproduir de manera rutinària solucions ja conegudes, sinó que busquen generar noves solucions o solucions adaptades a noves situacions. La pràctica reflexiva es recolza en tres pilars: l’acció o saber fer, el coneixement que desenvolupem sobre el nostre propi coneixement i el control que tenim sobre com usem el nostre coneixement en una activitat concreta.

Us deixem algunes imatges de la sessió