Un equip d’estudiants del Grau en Disseny i Tecnologies Creatives elabora el mural de les 3Rs situat en el 1E de ETSINF

El projecte titulat Erre que erre ha sigut seleccionat pel Museu d’Informàtica entre els presentats per l’alumnat de grau en Disseny i Tecnologies Creatives.
Els finestrals interiors de l’Edifici 1E, on s’allotja gran part del Museu d’Informàtica, llueixen el mural informatiu sobre les 3Rs dels residus electrònics que va ser dissenyat el passat curs per un dels equips de segon curs del grau en Disseny i Tecnologies Creatives de l’Escola de Belles arts de la UPV.

El projecte forma part del treball transversal a totes les assignatures troncals del primer semestre de segon curs del grau en Disseny i Tecnologies Creatives (GDTTCC) i que, en aquesta ocasió, ha tingut al Museu d’Informàtica com a client. El propòsit d’aquesta tasca acadèmica és que l’alumnat realitze un projecte el més pròxim possible a un encàrrec professional, tal com ha explicat David Roldán, director Académico del Grau en Disseny i Tecnologies Creatives. Amb el projecte es tracta de sensibilitzar respecte a la gestió adequada dels residus electrònics.

La tasca que se’ls va plantejar als equips va ser el disseny un mural que havia d’instal·lar-se després en uns finestrals amb la temàtica de les tres Rs (reduir, reutilitzar i reciclar). Aquest mural havia de tindre en compte que s’instal·laria sobre finestrals, tindre una base d’il·lustració d’una banda però al mateix temps treballar competitivament amb elements tipogràfics. A través de l’assignatura de Teoria de la Comunicació es va desenvolupar tota la part relacionada amb els valors que transmetre així com els mecanismes de comunicació i en Mitjans audiovisuals es van realitzar vídeos molt curts per a transmetre cadascuna de les idees principals. A aquests vídeos es tindria accés a través de codis QR inserits en el mural.

Els projectes presentats van ser avaluats per una comissió mixta formada per membres del Museu d’Informàtica i de l’Escola, que van triar el treball titulat Erre que erre de l’equip format per les alumnes Luz María Andreu, Jana Beneito, Ana María Gil, Silvia Corral i Andrea Peregrín. Aquesta comissió també va decidir premiar amb diferents accèssits el treball d’altres grups.

Vídeos del projecte guanyador: Erre que erre

Galeria d’imatges projecte guanyador: Tretze són tretze

En l’actualitat, s’han iniciat reunions per a coordinar el projecte d’enguany en el qual el Museu d’Informàtica continua sent client del grau.

Vídeos d’altres projectes presentats

GRUP 11: