UPV i Ajuntament renoven la seua confiança amb la Càteda de Govern Obert dirigida en ETSINF

El Rector de la UPV Francisco Mora, la Regidora de València Neus Fábregas i el director de la càtedra Diego Álvarez es reuneixen per a afermar la col·laboració.

La càtedra conjumina tecnologia i valor social per a l’apoderament de la ciutadania.

La Universitat Politècnica de València i l’Ajuntament de València han mantingut una reunió per a revisar els projectes empresos des de la Càtedra Govern Obert impulsada per ambdues institucions. La trobada ha tingut lloc en la UPV i ha comptat amb la participació del Rector de la Universitat Politècnica de València, Francisco Mora, la regidora de Participació i Trasparencia de l’Ajuntament de València, Neus Fábregas, el Vicerector d’Ocupació i Emprendiment, José Millet i la Directora de la ETS d’Enginyeria Informàtica, Silvia Terrasa.

catedrago

Durant la trobada s’ha posat de manifest l’interès d’ambdues institucions per a seguir ajudant a crear la tecnologia necessària perquè la societat puga prendre consciència i participar de les decisions polítiques. En aquesta línia existeixen diferents projectes autònoms als quals la càtedra dóna cobertura. El professor Diego Álvarez, Director de la Càtedra, ha desgranat les diferents iniciatives en les quals la càtedra està submergida. Actualment, s’estan elaborant eines per a detectar lletres de cançons amb contingut masclista, sistemes de votació electrònica 100% fiables i oberts, sistemes per a l’anàlisi de les dades públiques, la creació d’un estàndard per a la informació que generen els plens municipals o l’elaboració de ressorts per al periodisme de dades.

La Universitat Politècnica de València, l’Ajuntament de València i la Càtedra de Govern Obert, al costat de la ETS d’Enginyeria Informàtica, es comprometen a seguir treballant per conjuminar el factor social a la tecnologia per a garantir la llibertat de la ciutadania i la seua emancipació. A aquest efecte es prepara un acte el 22 de febrer on es donarà a conèixer l’Informe Anual de Dades Generades per la Ciutadania, així com les diferents iniciatives de la càtedra i la possibilitat de pràctiques per a l’alumnat.

Pots accedir ací al vídeo resumeixen de la iniciativa: