“El futur de la informàtica valenciana ja és aquí”

Balanç de l’acte de graduació 2022 ETSINF UPV

Divendres passat 25 de novembre el Palau de Congressos de València, va acollir la cerimònia de graduació de més de 300 estudiants de diferents disciplines impartides en la Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica (ETSINF) de la Universitat Politècnia de València (UPV) i un 99% ja té treball assegurat, segons les dades d’ocupabilitat del sector.

A l’acte van assistir prop de 1500 persones entre estudiants, familiars i convidats. En aquesta ocasió finalitza la seva etapa universitària la primera promoció del Grau de Ciència de Dades (GCD) i del Màster Universitari en Ciberseguretat i Ciberinteligencia (MUCC), dues de les titulacions amb més demanda de la Universitat Politècnica de València.

L’acte va comptar amb el suport dels Col·legis Professionals d’Enginyeria Informàtica (COIICV), d’Enginyers Tècnics en Informàtica (COITICV) i de Bibliotecaris i Documentalistes de la Comunitat Valenciana (COBDCV), a més de l’Associació de Tecnologies de la Informació de la Comunitat Valenciana (Som Digitals).

A més, la cerimònia va estar secundada pel patrocini de les empreses DISID, Economia 3, EDICOM, HP, Management Solutions, NTT Data, Power Electronics, Roche, Sopra, i Stadler, capdavanteres en l’àrea de l’Enginyeria Informàtica, la Ciència de Dades i la Ciberseguretat. Una d’aquestes companyies, HP, va ser homenatjada durant l’esdeveniment per la seva participació en l’àmbit formatiu i la seva intensa col·laboració.

Un 16% de l’alumnat assistent eren dones, destacant l’augment de la presència femenina en les titulacions més capdavanteres del moment en 4 punts de mitjana global, en sumar al 12% d’alumnes en Enginyeria Informàtica un 36% d’alumnes en el Grau de Ciència de Dades. Cal destacar també que entre l’alumnat graduat, el 85% dels estudiants ha realitzat pràctiques remunerades en empreses i un 26% ha realitzat un període dels seus estudis en alguna de les 84 universitats internacionals que tenen conveni amb la ETSINF.

La taula presidencial de l’acte estava composta pel Vicerector de Professorat i Ordenació Acadèmica, Juan Carlos Cano Escribá, la Directora de la ETSINF, Silvia Terrasa Barrena, el Director Académico del MUIINF, Andrés Boza García, el Director Académico del MUCC, Manuel Esteve Domingo, la Directora Académica del GIINF, Mª Engracia Gómez Requena, el Director Académico del GCD, Jose Hernández Orallo i el padrí de la promoció, el professor Samuel Morillas Gómez.

La cerimònia va concloure amb un emotiu discurs de tancament del Vicerector de Professorat i Ordenació Acadèmica de la Universitat Politècnica de València, Juan Carlos Cano.