Presa de possessió de Silvia Terrasa, reelegida com a directora de la ETSINF

Dimecres passat, 12 de gener es va celebrar en la sala d’actes de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica (ETSINF) l’Acte de presa de possessió de la directora Silvia Terrasa, reelegida per a un pròxim mandat de 4 anys a l’Escola.

En la celebració van ser presents el rector de la Universitat Politècnica de València, José Esteban Capilla al costat del Secretari General, Vicerectors i directors i degans d’Escoles i departaments de la UPV.

Durant la seua intervenció la directora va manifestar el seu honor per haver sigut reelegida i va esmentar el seu estret vincle amb la UPV des de fa ja 30 anys, quan va accedir per primera vegada al campus.

També va fer referència a l’evolució de les necessitats de professionals de la informàtica en la societat durant tot aquest període, destacant el moment present com “un dels millors per a la nostra professió.”

Com a mostra va exposar “els valors de la nostra nota de tall i de les nostres llistes d’espera, i per l’altra, la demanda actual que hi ha dels nostres professionals, per part del teixit empresarial, i de les administracions públiques. Tanta hi ha, que els nostres egressats no poden cobrir-la per complet”.

Silvia Terrasa va fer referència a disciplines com la intel·ligència artificial, la ciència de dades, la ciberseguretat i àmbits de transformació digital “que fan fonamental per a la UPV mantenir una oferta formativa acord amb aquestes necessitats de la societat.”

En línia amb aquesta afirmació, la directora va reiterar el seu suport a l’equip rectoral tant en la captació de talent, com en totes aquelles iniciatives orientades a millorar la qualitat docent, la internacionalització i la millora continua de les titulacions, “tot per tal d’oferir una formació integral dels nostres egresats que permeta mantindre el nivell d’exigència i de qualitat del segell UPV”. I va destacar en les seues paraules la necessitat de noves instal·lacions per a abordar l’augment d’estudiants en els pròxims anys, segura que “l’equip de govern és totalment conscient del problema i que entre tots trobarem una solució”.

Silvia Terrasa va tindre també unes paraules d’agraïment al seu equip i va assenyalar la professionalitat de tots els implicats davant els reptes que ha suposat per a la gestió del centre la situació extraordinària provocada per la pandèmia: professorat, personal d’administració i serveis i estudiants, la seua participació i comprensió.

Va agrair la gestió de les persones que van formar part del seu equip en la passada legislatura, als quals continuen i va donar la benvinguda als quals s’incorporen en aquesta nova etapa en l’equip directiu. I va ressaltar el treball conjunt de les “peces clau del centre”: l’increïble personal d’administració i serveis “pel seu esforç i perquè no dubta en ajudar-se per a traure el treball avant” el professorat “extraordinari, implicat i sempre buscant noves maneres de fer arribar als estudiants els coneixements que necessiten per a formar-se”, els departaments, per la seua complicitat i ajuda i ” l’indispensable diàleg fluid” i als estudiants “amb el seu talent immens”. En la seua opinió la labor conjunta de tots els col·lectius “posiciona l’Escola com una de les referents a escala nacional”.

Entre els reptes d’un futur pròxim va destacar la implantació del nou grau d’Informàtica Industrial i Robòtica, el Màster en Humanitats Digitals, així com la de la Doble Titulació de Matemàtiques i Enginyeria Informàtica que començaran el pròxim curs. També va subratllar la participació activa de l’ETSINF en el programa Enhance, “que esperem que ajude a millorar la internacionalització de l’Escola”.

Al costat d’això va esmentar la reorganització del màster habilitant, el MUIINF, i la possible incorporació de noves branques en la titulació de grau, d’acord amb la proposta de noves fitxes per a la professió en les quals s’està treballant des de la Conferència de Directors i Degans d’Enginyeria Informàtica.

Silvia va tindre unes emotives paraules dirigides a la seua família “compartir la vida amb ells fa molt mes senzilla la tasca com a directora” va afirmar.

I va concloure destacant que “el nostre objectiu en majúscules és fer de l’Escola un referent i generar un espai de diàleg entre tots els col·lectius que conformem el ETSINF” i amb agraïment al rector en primera persona i a tot el seu equip “tot el recolzament que m’han mostrat des de l’inici del seu mandat”.