Víctor Yeste, menció honorífica en el Premi al Potencial Emprenedor de Joves Investigadors 2020 de la RUVID

El projecte del doctorand de la ETSInf, Víctor M. Yeste, rep una menció honorífica en el Premi al Potencial Emprenedor de Projectes d’Investigació de Joves Investigadors 2020 de la RUVID.
Digital Content Analytics, una aplicació de mesurament i seguiment de mètriques web i de xarxes socials que ajuda en la presa de decisions de l’estratègia de continguts, ha rebut la menció honorífica en l’àmbit de Tecnologies Habilitadores de la primera edició del Premi al Potencial Emprenedor de Projectes d’Investigació de Joves Investigadors 2020, convocat per la Xarxa d’Universitats Valencianes per al foment de la Investigació, el Desenvolupament i la Innovació (RUVID).
El projecte guardonat es basa en la tesi doctoral de Víctor M. Yeste, graduat en Enginyeria Informàtica a la nostra Escola, egressat del Màster Universitari en Gestió de la Informació (MUGI) i que actualment es troba finalitzant la seua tesi doctoral, dirigida pels doctors José Antonio Ontalba Ruipérez i Jorge Serrano Cobos i que també compta amb l’ajuda en l’anàlisi estadística de la doctora Ángeles Calduch Llosa.
La tesi doctoral porta per títol Disseny d’una metodologia cibermétrica de càlcul de l’èxit per a l’optimització de continguts web, dins del marc del Doctorat en Indústries de la Comunicació i Culturals de la UPV i Víctor Yeste espera depositar-la en un parell de mesos.
Segons ens explica l’autor del projecte premiat, Digital Content Analytics “se tractaria d’un servei mitjançant el qual l’usuari podria accedir a l’analítica de les mètriques que prediuen de manera més òptima els objectius que es volen aconseguir amb la línia editorial dels continguts publicats en la web. Aqueixa predicció s’aniria adaptant periòdicament a les característiques del trànsit que obtinga la web“.
La innovació de la proposta de Víctor estaria a predir l’èxit dels continguts seguint una metodologia que s’adaptaria a cada mitjà segons les seues preferències i necessitats. “La majoria de les eines es limiten a mostrar mètriques i a mesurar el que ha ocorregut en el passat, però aquesta eina tractaria de mesurar tot el que ha ocorregut per a predir fins a cert punt què ocorrerà en el futur. D’aqueixa manera, es pot optimitzar els recursos d’una web, ja que s’emprarien en els continguts que isquen més rendibles. Per a això, se serveix d’analitzar el trànsit web, les xarxes socials de la web i les tendències en les xarxes socials. Es tracta, al cap i a la fi, de tindre en compte tot l’anterior per a optimitzar la presa de decisions d’un projecte digital“, explica Víctor.

El lliurament de guardons es va celebrar virtualment dimarts passat 15 de desembre en el marc del Fòrum sobre Ocupabilitat i Emprenedoria Doctoral 2020, primer fòrum d’intercanvi d’informació entre investigadors predoctorals de les universitats valencianes sobre temes relacionats amb l’ocupabilitat, l’emprenedoria i la formació doctoral.
En el context del fòrum s’ha entregat el premi al projecte Nanomem Tech, projecte guanyador d’aquesta primera edició, a més de les set mencions honorífiques, entre elles la del nostre egressat Víctor M. Yeste.
El premi parteix d’una iniciativa de RUVID, Xarxa d’Universitats Valencianes per al Foment de la Investigació, el Desenvolupament i la Innovació, i és finançat per l’Agència Valenciana de la Innovació. A més de les universitats membres de RUVID (Universitat de València, Universitat Politècnica de València, Universitat d’Alacant, Universitat Jaume I de Castelló, Universitat Miguel Hernández d’Elx, Universitat CEU Cardenal Herrera i Universitat Catòlica de València), en aquesta convocatòria s’ha comptat amb la col·laboració de la plataforma Carreras Científicas Alternatives.
Aquesta convocatòria naix de la voluntat de les universitats associades a RUVID d’aflorar, reconéixer i posar en valor els resultats de projectes d’investigació desenvolupats per joves investigadors que siguen susceptibles de convertir-se en un projecte empresarial en els reptes tecnològics definits pels Comités Estratègics de la Innovació Especialitzats (CEIE) de l’Agència Valenciana de la Innovació (AVI).
Està dirigit a investigadors predoctorals i postdoctorals que estiguen desenvolupant en l’actualitat la seua activitat investigadora en alguna de les universitats associades a RUVID o que hagen llegit la seua tesi amb posterioritat al 31 de desembre de 2018.
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votos, promedio: 5.00 de 5)