El Museu d’Informàtica fa la lliçó inaugural a la Universitat Sènior del Campus d’Alcoi

Xavi Molero Alcoi 9

• Xavier Molero ha fet la primera lliçó del curs que té com a títol «El paper de la dona en la gènesi de la informàtica»

El curs 2015/2016 de la Universitat Sènior del Campus d’Alcoi de la UPV hi ha començat, oficialment, la vesprada del 24 de setembre amb els 186 alumnes matriculats. Encara que les classes comencen el 28 de setembre, el doctor en informàtica e història de l’art Xavier Molero ha desenvolupat la lliçó inaugural titulada «El paper de la dona en la gènesi de la informàtica». L’acte ha estat presidit pel director del Campus d’Alcoi de la UPV, Juan Ignacio Torregrosa, i per Jorge Segura, Coordinador de la Universitat Sènior.

Els alumnes més veterans de la UPV comencen hui el curs i han assistit a l’acte inaugural de la Universitat Sènior. El doctor en informàtica i historiador de l’art Xavier Molero ha fet la primera lliçó del curs que té com a títol «El paper de la dona en la gènesi de la informàtica», on hi ha explicat els dos moments importants on la figura de la dona hi ha sigut determinant: durant la gènesi de la informàtica i amb la idea de computador i, també, després d’acabar la segona guerra mundial.

Per explicar la lliçó inaugural, els 186 alumnes han comptat amb la classe magistral de Xavier Molero que, actualment, dirigeix el Museu d’Informàtica de la UPV i és membre del Consell Internacional de Museos (ICOM).

La lliçó s’emmarca en un dels objectius del Museu d’Informàtica de posar en valor el paper de la dona en l’àmbit de l’enginyeria informàtica #Bitsenfemení amb la finalitat de generar noves vocacions en alumnes de secundària i batxillerat i incrementar el percentatge de dones en les carreres TIC.

JornadaBigData792015 Xavi Molero Alcoi 1 Xavi Molero Alcoi 2 Xavi Molero Alcoi 5 Xavi Molero Alcoi 6 Xavi Molero Alcoi 7 Xavi Molero Alcoi 8