Datathon 2021: El paper de les dades obertes davant els reptes en un món Post-Covid

L’ ETSINF col·labora al costat de diferents institucions locals i de l’àmbit universitari de la Comunitat Valenciana en la posada en marxa d’un datathon per a fomentar l’interés i ús de les dades obertes, amb el lema “Reptes en un món Post-Covid”.

La competició començarà el pròxim 5 de març amb una jornada informativa en el marc de la celebració de el #OpenDataDay, i s’estendrà durant 3 mesos amb tallers que familiaritzaran als participants amb el maneig de les dades obertes, en tots els seus processos.

L’Observatori de Dades Obertes i Transparència de la Universitat Politècnica de València (UPV), la Direcció General de Transparència, Atenció a la Ciutadania i Bon Govern de la Generalitat Valenciana, el Departament d’Estudis Jurídics de l’Estat de la Universitat d’Alacant (UA) i la Càtedra Pagoda de la Universitat de València (UV) promouen al costat de la Càtedra de Governança de la ciutat de València, Dades València, el Datathon 2021: Reptes en un món Post-Covid.

La convocatòria està oberta a qualsevol persona major d’edat interessada en la gestió de dades i tindran cabuda reptes vinculats amb turisme, agricultura o sanitat.

L’esdeveniment s’organitza amb la finalitat d’estimular als participants oferint dades i eines d’interés per al desenvolupament d’aplicacions relacionades amb l’ús i la reutilització de dades obertes en les àrees del turisme, l’agricultura o la sanitat, a més de promoure la participació ciutadana en nous desafiaments que milloren el dia a dia dels ciutadans.

El termini d’inscripció en el Datathon conclou el 5 de març, la configuració d’equips es podrà realitzar fins al 18 de març i la finalització i lliurament de projectes finalitzarà el 14 de maig. Entre les millors aplicacions presentades s’atorgarà un premi de 1000 € i tres accèssits de 500 € per cadascun dels reptes: turisme, salut i agricultura.

Els inscrits en el Datathon participaran durant març i abril al costat d’experts en la gestió de dades obertes en sis tallers en els quals coneixeran els recursos del portal de dades obertes de la Generalitat Valenciana, com tramitar la sol·licitud d’aquesta informació, així com els processos de recol·lecció, integració, visualització i geolocalització de diferents tipus de dades. Al costat d’això un equip d’estudiants voluntaris de l’associació MultiTEC de la UA tutoritzarà als participants i resoldrà els seus dubtes.

L’equip avaluador delD atathon tindrà en compte l’impacte i importància del repte solucionat, la creativitat i innovació de l’aplicació, l’ús de les dades, l’adequació a la categoria del premi i el grau d’acabat aconseguit.

La jornada que se celebra el pròxim 5 de març a les 17h en format remot, i es retransmetrà en el canal de youtube de ETSINF UPV . Durant la sessió es donaran les claus per a participar en el projecte i els recursos que podran utilitzar els que se sumen a la competició. La jornada començarà amb la intervenció d’Andrés Gomis, Director General de Transparència al costat d’Elisa Valía, Tenienta d’alcalde de l’Ajuntament de València, Josep Ochoa, Sotssecretari General de la UA, Joaquín Martín, Director de la Càtedra PAGODA de la UV i Antonia Ferrer, Directora de l’Observatori de dades Obertes de la UPV. El seminari continuarà amb una taula redona entorn de les dades obertes de l’àmbit del turisme, la sanitat i l’agricultura amb responsables en aquests camps i amb una sessió de tancament amb informació pràctica sobre com participar en el Datathon.

Al costat de les entitats promotores col·laboren en el datathon l’Institut Universitari de Matemàtica Pura i Aplicada, l’Escola Tècnica Superior d’Engingeria Informàtica i la ETSI d’Enginyeria Geodèsica, Cartogràfica i Topogràfica i l’Observatori de Dades obertes i Transparència de la UPV, DataUse i MultiTec.

Per a més informació sobre el desenvolupament del Datathon podeu accedir ací: