Exposición“La organización del caos” de Rui Pinto da Silva en febrero en espai.inf

espai.inf RUI ETSINF UPV

• Una mirada simbólica del autor hacia la absurda existencia humana

La Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica, ETSINF,  de la UPV  presenta la exposición de “La organización del caos” del artista Rui Pinto da Silva que se mostrará a partir del próximo lunes 1 de febrero en el área de exposiciones de la ETSINF, espai.inf en la planta baja del edificio 1E de la UPV.

La exposición de espai.inf  incluye 14 lienzos en acrílico, ilustraciones y dibujos llenos de personajes simbólicos y mensajes fundados en el absurdo, reflejo de la condición humana y su actuación en el mundo.  Rui Pinto da Silva  aporta a sus gráficos un perfil teatral y una línea estética muy propia que llama a sí misma la organización del caos.

Rui Pinto da Silva es un artista plástico, diseñador e ilustrador portugués que reside en España – Valencia – desde 2006, donde desde hace tres años, trabaja y desarrolla los perfiles conceptuales que definen su actividad artística. Inició sus estudios de Bellas Artes en la facultad de Oporto y los concluyó en Valencia.

Ha realizado varias exposiciones colectivas de instalaciones y escultura de índole experimental, con la utilización de metal, madera, sonido y vídeo. Después de seis meses en Salvador de Bahia (Brasil), Rui Pinto da Silva, inscribe en sus procesos creativos la destrucción de la narrativa a través del enfoque espacial; espacio donde habitan sus personajes. Éste deriva de un primer contacto con el teatro, sobretodo, con los procesos escenográficos.  Conceptos como teatro, escenario y representación ocupan un lugar relevante en su lenguaje estilístico.

El proyecto reúne varios conceptos clave que permiten, a su vez, encontrar un “lugar común” y consecuente armonía entre la obra:

• El carácter antropológico y la relación/no relación entre los personajes;
  • El lugar de la escenografía y las temáticas del absurdo (corriente artística y literaria);
  • La organización del caos como parte crucial de la composición;

El comportamiento y actitudes sociales son plasmados en su obra bajo una dosis de sátira, cuyo estilo personal, interpreta los suburbios más epidémicos de la naturaleza humana. Dicha naturaleza que tiene destinada la permanente busca de sentido de la vida y de la felicidad y el crónico entorpecimiento de la realidad.

Rui Pinto da Silva no pretende recrear en los actores/personajes una visión pesimista, sino dar énfasis a lo que entiende como fundamental de la existencia contemporánea. El hábitat natural del ser humano, – su escenario- el escenario del absurdo.

• Exposición: “La organización del caos”
  • AutorRui Pinto da Silva
  • Lugar:inf planta baja edificio 1E  Mapa
  • Horario:De lunes a viernes de 07:30 a 21:30h y sábados de 08:00 a 14:00h
  • Fecha:del lunes 1 a lunes 29 de febrero, de 2016

2016-01-29_1048

Exposició“L’organització del caos” de Rui Pinto da Silva a febrer en espai.inf

• Una mirada simbòlica de l’autor cap a l’absurda existència humana

La Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica, ETSINF, de la UPV presenta l’exposició  “L’organització del caos” de l’artista Rui Pinto da Silva que es mostrarà a partir del pròxim dilluns 1 de febrer en l’àrea d’exposicions de la ETSINF, espai.inf en la planta baixa de l’edifici 1E de la UPV.

L’exposició de espai.inf inclou 14 llenços en acrílic, il·lustracions i dibuixos plens de personatges simbòlics i missatges fundats en l’absurd, reflex de la condició humana i la seua actuació en el món. Rui Pinto da Silva aporta als seus gràfics un perfil teatral i una línia estètica molt pròpia que crida a si mateixa l’organització del caos.

Rui Pinte da Silva és un artista plàstic, dissenyador i il·lustrador portuguès que resideix a Espanya – València – des de 2006, on des de fa tres anys, treballa i desenvolupa els perfils conceptuals que defineixen la seua activitat artística. Va iniciar els seus estudis de Belles arts en la facultat de Porto i els va concloure a València.

Ha realitzat diverses exposicions col·lectives d’instal·lacions i escultura d’índole experimental, amb la utilització de metall, fusta, so i vídeo. Després de sis mesos en Salvador de Bahia (Brasil), Rui, inscriu en els seus processos creatius la destrucció de la narrativa a través de l’enfocament espacial; espai on habiten els seus personatges. Aquest deriva d’un primer contacte amb el teatre, sobretot, amb els processos escenogràfics. Conceptes com a teatre, escenari i representació ocupen un lloc rellevant en el seu llenguatge estilístic.

El projecte reuneix diversos conceptes clau que permeten, al seu torn, trobar un “lloc comú” i conseqüent harmonia entre l’obra:

• El caràcter antropològic i la relació/no relació entre els personatges;
  • El lloc de l’escenografia i les temàtiques de l’absurd (corrent artístic i literària);
  • L’organització del caos com a part crucial de la composició;

El comportament i actituds socials són plasmats en la seua obra sota una dosi de sàtira, l’estil personal de la qual, interpreta els suburbis més epidémics de la naturalesa humana. Aquesta naturalesa que té destinada la permanent cerca de sentit de la vida i de la felicitat i el crònic xoc amb la realitat.

Rui Pinto da Silva no pretén recrear en els actors/personatges una visió pessimista, sinó donar èmfasi al que entén com a fonamental de l’existència contemporània. L’hàbitat natural de l’ésser humà, – el seu escenari- l’escenari de l’absurd.

• Exposició: “L’organització del caos”
  • Autor: Rui Pinto da Silva
  • Lloc: espai.inf planta baixa edifici 1E Mapa
  • Horari: De dilluns a divendres de 07:30 a 21:30h i dissabtes de 08:00 a 14:00h