La Càtedra de Transparència organitza diversos webinar entorn de COVID19 entorn de la informació

La Càtedra de Transparència i Gestió de dades UPV-GVA està realitzant un especial Covid-19. Ahir es va presentar el portal covidDATA-19 al costat del model matemàtic que prediu amb AI quant temps un contagiat farà ús d’un sistema sanitari i amb els patrons identificats segons països. El dilluns 18 es tractarà el contingut en twitter dutante la pandèmia i el problema de les notícies falses en els mitjans. Finalment, Antonio Delgado ens porta el dimarts 19 de maig el treball de Datadista amb les dades de la pandèmia, dades que han sigut utilitzats per la majoria de visualitzacions i anàlisis que s’estan fent a Espanya.
Tota la informació la podeu trobar en:
WEBINARS:

CovidData-19 Presentació d’un portal de dades sobre Covid-19

Dijous, 7 de maig a les 18:00h

Inaugura: Il·lm. Sr. Sr. Andrés Gomis Fons. Director General de Transparència.
Enrique A. Sánchez-Pérez. Catedràtic de Matemàtiques de la Universitat Politècnica de València.
Jose Manuel Calabuig. Professor titular de la Universitat Politècnica de València.
Inscriu-te en aquest enllaç.

Els usos de Twitter durant la pandèmia

Dilluns, 18 de maig a les 18:00h

Mariluz Congosto. Doctora en Telemàtica per la Universitat Carles III i Llicenciada en Informàtica per la Universitat Politècnica de Madrid.

La informació en temps de COVID-19: mitjans, credibilitat i desinformació

Dimarts, 19 de maig a les 18:00h

Pere Masip. Professor titular de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna en la Universitat Ramon Llull.
Inscriu-te en aquest enllaç.

La importància de la transparència i dades obertes en la crisi de la COVID-19.

Dimecres, 20 de maig a les 18:00h

Antonio Delgado. Cofundador de Datadista. És periodista especialitzat en dades, visualització i innovació editorial. Ha sigut responsable d’Innovació Editorial en Weblogs, cap de la Unitat de Dades de l’Espanyol i cap de projectes en Vocento. És coautor de Platja Bambolla (Datadista, 2018), investigació sobre les conseqüències de la bambolla immobiliària en la costa peninsular mediterrània. És professor col·laborador en diferents màsters de periodisme d’investigació, dades i innovació en UAM-*ELPAÍS, Unitat Editorial-URJC, Universitat Miguel Hernández i Universitat de València.
Inscriu-te en aquest enllaç.
Clausura: Honorable Sra. Rosa Pérez Garijo. Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat democràtica.