Dades obertes generades per la ciutadania per a la transformació social

Las Naves acull del 19 al 21 de juny la Jornada “Recursos per a iniciatives de dades generades per la ciutadania” amb tallers pràctics que faciliten l’obertura de dades des de projectes cívics.

Com aportar visibilitat a les dades que arreplega la ciutadania en els seus projectes? Quines metodologies poden facilitar la seua generació i gobernança? Amb quina llicència han de ser difosas aqueixes dades obertes?

Són algunes de les preguntes que seran respostes en els tres tallers organitzats per la Càtedra Govern Obert (GO) en la Jornada “Recursos per a iniciatives de dades generades per la ciutadania”

El passat any es van recopilar en un informe iniciatives valencianes generades per la ciutadania (DGC) i cuales eren les seues característiques. Fruit d’aquest estudi es van detectar alguns dels reptes per a fer créixer aquestes iniciatives.

La Càtedra GO planteja tres tallers per a tres dels reptes a superar per iniciatives generades per la ciutadania, en concret, en la primera sessió es treballarà en estrategiasparticipativas en dades al costat de MaraBalestrini i Lucía Errandonea d’Idees for Change. El segon taller serà sobre tipus de llicències obertes per a difondre dades al costat de l’expert en protecció de dades Javier Plaza i el tercer taller sobre transformació de dades en información útil al costat de Guillermo Palau i Javier de Vicente, amb tècniques de creativitat aplicada a la innovació.

Els resultats d’aquests tallers serviran per a plantejar futures línies de treball de la Càtedra GO, eines que potencien i faciliten l’obertura de dades des de projectes cívics.

La Càtedra Govern Obert, està adscrita a la Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica i impulsada per la Universitat Politècnica de València i la Regidoria de Transparència, Govern Obert i Auditoria Ciutadana de l’Ajuntament de València.

Més informació sobre els tallers: https://www.eventbrite.es/o/catedra-govern-obert-16792387606