El Museu d’Informàtica se suma a una nova edició de la campanya internacional “L’Hora del Codi”

El Museu d’Informàtica de ETSINF UPV se suma a una nova edició de la campanya internacional “L’Hora del Codi” des del divendres 1 al dilluns 11 de desembre.

El Museu d’Informàtica de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica, ETSINF, en la Universitat Politècnica de València, s’uneix a la iniciativa mundial l’Hora del Codi (https://hourofcode.com/es i https://code.org/ ) amb dos tallers especials de Retroinformàtica i dos tallers de programació amb Scratch, que se celebraran entre l’1 i l’11 de desembre.

Prop de 200 estudiants d’ESO, Batxillerat i cicles formatius dels IES Serpis, l’IES Abastos, Col·legi San José de Calasanz de València i l’IES Enric Valor de Pego, ens acompanyaran els pròxims dies per a conèixer una mica més del món de l’enginyeria informàtica i la programació.

En aquesta edició hem comptat amb el suport d’ACM UPV Chapter, el capítol de l’Association for Computing Machinery en la Universitat Politècnica de València, que es fa càrrec d’impartir les sessions de Scratch.

L’objectiu d’aquesta iniciativa és acostar el pensament computacional als més joves. Aquesta competència, que en un futur s’inclourà en la formació de xiquets i xiquetes, representa un ingredient vital de l’aprenentatge de la ciència, la tecnologia, l’enginyeria i les matemàtiques. En poques paraules, el pensament computacional reflecteix la sistematització de la manera en què les persones, i no els computadors, resolem problemes utilitzant la nostra sagacitat i creativitat.

L’Hora del Codi és un moviment global que arriba a desenes de milions d’estudiants en més de 180 països. Qualsevol persona, no importa l’edat i en qualsevol lloc del món, pot participar en l’Hora del Codi. No es necessita cap experiència prèvia.

Us deixem unes imatges de la sessió celebrada l’1 de desembre: