Taller gratuït de Google News Lab en ETSINF sobre eines contra la desinformació

ACCÉS A INSCRIPCIÓ:  http://bit.ly/GoogleNewsLab20

Dijous que ve 27 de febrer l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica ha organitzat amb Google News Lab un taller sobre verificació d’informació impartit per la seua teaching fellow, Pablo Sanginetti. El taller se celebrarà de 10 a 14h a l’Aula Anita Borg de l’Escola, en l’edifici 1G i és d’accés gratuït prèvia inscripció.

La sessió repassarà eines de verificació i fact-*checking contra la desinformació així com noves maneres de narrar i visualitzar les nostres històries de manera més atractiva, amb el suport de recursos com Advanced Search, Reverse Image Search, Scholar, Public Data, YouTube, Translate,  Street View, Earth, extensions de Chrome per a verificació, Flourish, Trends, Data Gif Maker, AMP entre altres.

Al costat del repàs d’eines que ens ajuden en la verificació d’informació,  també es presentaran tècniques de verificació d’imatges i vídeos, així com recursos per a analitzar l’origen d’una pàgina, la seua història, etc.. De manera més breu, a més tindrà cabuda un repàs a les eines que Google i altres plataformes ofereixen per a enriquir el contingut visual, explotant al màxim les possibilitats dels suports en línia.

El taller està dirigit a professionals que treballen la comunicació en la comunitat UPV, periodistes de l’àrea de comunicació, responsables de gestionar i difondre continguts en departaments i centres d’investigació de la UPV, estudiants del Màster en Gestió de la Informació, estudiants de Grau de Ciència de Dades i en general qualsevol persona interessada en el periodisme digital i les seues eines. L’aforament és de 40 places i l’accés es realitzarà per rigorós ordre d’inscripció. Hi haurà una llista d’espera per a recollir interessats, una vegada cobertes les places.

Per a  poder  realitzar  exercicis  i provar les eines que es van mostrant és necessari l’ús dels equips de sala o el teu propi portàtil  i accés a internet per wi-*fi. En cas de no formar part de la comunitat UPV hauràs de facilitar les teues dades per a poder gestionar el teu accés a internet durant el taller. Després  de el  curs,  es  enviarà a  els  assistents  un  document  pdf  amb  un  resum  de  les eines i links comentats.

Google News Lab és una activitat de Google News Initiative que ofereix cursos de periodisme digital per a redaccions de mitjans, periodistes i professionals vinculats amb la gestió d’informació. L’equip de Google News Lab està format per periodistes experimentats i té com a objectiu fomentar la innovació en les redaccions mitjançant tallers de formació i investigació amb noves tecnologies i eines per a mitjans.

Sobre l’instructor:

Pablo  Sanguinetti  és  escriptor  i  periodista.  Ha  sigut  corresponsal  de  la  agència  de notícies alemanya  DPA  durant  més  de  12  anys  a  Berlín  i  a  Madrid,  a més  de  coautor  de el  Llibre  de  Estil  de  l’agència en espanyol. També ha col·laborat amb diaris com l’argentí La Nació i l’espanyol El Mundo. Autor de dos llibres i programador, investiga actualment l’aportació de noves tecnologies en periodisme  i  humanitats.  Des de  maig  de  2019  és  Teaching  Fellow  de el  Google  News  Lab  per a  Espanya i Portugal.