Techfest 2018 UPV aposta per la ciutadania activa amb dos dies de tallers i conferències sobre participació ciutadana

L’esdeveniment s’obri el 2 de maig amb una taula redona amb iniciatives de participació ciutadana per al compromís social i polític.

Les possibilitats de les dades obertes per a dissenyar serveis d’utilitat pública seran els continguts d’un altre dels tallers el dia 3.

Un taller de Hervé Falciani sobre les possibilitats del sistema blockchain en l’administració pública i els processos de participació centra un curs pràctic, dirigit a tècnics municipals,  el 2 i 3 de maig.

La Càtedra de Transparència i Gestió de Dades UPV  ha obert la inscripció a la taula redona i tallers entorn de govern obert, participació, tecnologia i ciudadania que componen les activitats del programa de Techfest 2018, un esdeveniment que se celebrarà en l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica (ETSINF) de la Universitat Politècnica de València durant els dies 2 i 3 de maig de 2018.

La iniciativa sorgeix del marc de col·laboració establit entre la Conselleria de Transparència, Responsabilitat Social, Participació i Cooperació, l’ETSINF i el Màster Universitari en Gestió de la Informació – MUGI-, de la Universitat Politècnica de València, amb ànim de promoure l’ús del Govern Obert.
TechFest centra la seua activitat enguany en la ciutadania, en com pot fer ús de les dades obertes, com pot participar en la vida política de manera activa amb l’ús de sistemes tecnològics participatius i de com l’administració pot construir aqueixes aplicacions al servei ciutadà, mitjançant el model blockchain y Ethereum.L’obertura serà el dimecres, 2 de maig a les 12h en el Saló d’Actes d’ ETSINF, amb la taula redona  “Participació ciutadana, tecnologia i aplicacions” “Sistemes de participació ciutadana per al compromís social i Polític” moderada per Aitana Mas, D.G. de Transparència i Participació de la Generalitat Valenciana, i comptarà amb Andreu Climent, doctor en enginyeria electrònica per la UPV i investigador en l’Hospital Gregorio Marañón; Pablo Aragón, investigador en Intel·ligència Artificial i Machine Learning de la Pompeu Fabra i Data Scientist en Eurecat y Matías Nso, fundador de Kuorum, millor GovTech de l’Any segons l’Academia d’Arts Polítiques y Cièncias de Washington en 2016.

El dia 2 a partir de les 16h començarà el taller: Assegurant la participació ciutadana amb blockchain  que serà impartit per l’informàtic de sistemes i consultor, Hervé Falciani al costat de José Luis de la Rosa, coordinador d’estudis del Màster en Ciutats Intel·ligents de la Universitat de Girona i el professor de Departament de Matemática Aplicada de la UPV, José Manuel Calabuig. El taller continuarà el dia 3 a la mateixa hora.

L’objectiu de el taller és la construcció d’un primer experiment d’un blockchain per a la participació ciutadana mitjançant una aplicació descentralitzada. Per a açò hi haurà una introducció prèvia sobre què és i quins usos té el model blockchain i Ethereum, la plataforma open source que permet desenvolupar el sistema amb blockchain. Després es practicarà amb la creació d’un primer **blockchain local de 10 nodes i d’una aplicació funcionant en aquest entorn local.

TechFest conclourà el 3 de maig amb el taller “Construint les Ciutats del Futur, Internet de les Coses i Dades Obertes” on s’empraran dades obertes de la ciutat de València, extrets de el Portal de Transparència i Dades Obertes per a dissenyar un servei d’utilitat que integre els conceptes de: ciutat intel·ligent, plataformes i dispositius IoT (connectats i intel·ligents) i comunicació amb el/la ciutadà/a.

La present edició es dirigeix a tècnics de l’administració pública, a la comunitat universitària, professorat i investigadors, també a tècnics d’empreses tecnològiques amb activitats vinculades amb l’administració electrònica i l’administració oberta, professionals en actiu en tecnologies de la informació en les àrees de gestió de la informació, anàlisi de dades, documentació, consultoria, així com estudiants o recentment titulats que vulguen ampliar els seus coneixements i perspectives laborals en aquest camp.

TechFest està subvencionat totalment por la Càtedra de Transparència i Gestió de Dades UPV però per qüestions d’aforament requereix inscripció.

Ens agradaria poder comptar amb la teua presència. T’esperem els pròxims 2 i 3 de maig en TechFest

PROGRAMA TECHFEST: http://www.ctranspa.webs.upv.es/techfest-2018/programa-techfest-2018/

Taller blockchain participación ciudadana techfest datos abiertos techfest