Un equip d’estudiants del Grau de ciència de dades guanya el premi #ODatathon en la seua categoria

Dilluns passat, 6 de juny es va resoldre el veredicte dels projectes premiats del Open Datathon 2022, #ODDatathon 2022, organitzat per la Direcció General de Transparència, Atenció a la Ciutadania i Bon Govern de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica a través de l’Observatori de Dades Obertes i Transparència de la Universitat Politècnica de València (UPV), del Departament d’Estudis Jurídics de l’Estat de la Universitat d’Alacant (UA), de la Càtedra Pagoda de la Universitat de València (UV) i del Vicerectorat d’Investigació de la Universitat Miguel Hernández (UMH). Col·labora també l’Ajuntament de València a través de la Càtedra de Governança de la ciutat de València, Dades València i les associacions ACICOM i Mesura a través de Càtedra Dades Obertes, Catedrades.

La competició estava dividida en dues categories diferents: la primera d’elles era la d’especialització, liderada per aquelles persones expertes en dades, i una segona d’iniciació, dirigida a estudiants de graus.

La categoria d’iniciació constava de tres reptes diferents a desenvolupar, en els quals cada equip triava en quin d’ells participava: aspectes mediambientals, cultura o producció i consum responsable. Per al repte d’aspectes mediambientals, l’equip guanyador va ser Polidesastres, equip conformat per alumnes de l’ETSINF, en el Grau d’Enginyeria Informàtica de la Universitat Politència de València: Adrián Portales, Clara Bosch, Ana Karolina i Aida Villalba.

Amb aquest repte van plantejar un projecte denominat “City simulations in extraordinary circumstances”, amb l’objectiu de generar un algorisme que ajude a la ciutat de València a contribuir en la salut i benestar de la ciutat. Plantegen solucions per a fer front a situacions d’excepció presentades per catàstrofes naturals o situacions extraordinàries a partir de dades de mobilitat.

Algunes de les idees que presenta Polidesastres són situacions emulades que no es poden estudiar en la vida real, l’estudi de com el transport públic podria ser útil en un escenari crític, l’estudi d’una escala local o l’adaptació del projecte a determinats esdeveniments relacionats amb la ciutat de València, com és el cas de les Falles.

La dotació econòmica que va obtenir aquest primer premi ha sigut de 750 euros.

Podeu accedir aquí a tots els projectes i les seves descripcions:

Proyectos premiados

Enhorabona a tots i totes! Des de l’ETSINF estem molt orgullosos i orgulloses del nostre alumnat.