L’egressada de l’ETSINF, Marisa Alemany, presenta la seua novel·la “La comtessa binària”

El llibre tracta sobre Ada Lovelace, filla de Lord Byron, i coneguda com la primera programadora de la història.

El pròxim 19 d’octubre, a les 12:30h en la Sala d’actes de ETSINF, (planta baixa de l’edifici 1E), l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica de la Universitat Politècnica de València (UPV) acollirà la primera presentació del llibre “La comtessa binària” (Editorial Vinatea, 2023), de l’autora Marisa Alemany, professora i escriptora, a més d’egressada de la nostra Escola.

Es tracta d’una novel·la basada en la matemàtica i escriptora britànica Ada Lovelace, filla del poeta Lord Byron. El treball de la protagonista es va enfocar a estudiar sobre la computadora mecànica d’ús general de Charles Babbage, també coneguda com a màquina analítica. En les seues investigacions va ser la primera a reconéixer que la màquina disposava d’unes aplicacions que anaven més enllà del càlcul pur. Amb tota aquesta informació, Lovelace va publicar el que hui dia es coneix com el primer algorisme destinat a ser processat per una màquina. Després d’aquest fet, Ada Lovelace és reconeguda com la primera programadora, un gran emblema femení en el món de la informàtica.

En la sessió es tractarà diferents temes d’interés general sobre els moments més fascinants de la vida de la protagonista i les seues afirmacions en relació a la màquina analítica i la seua comprensió de la ciències i la intuïció com un tot, sense esbudellar els aspectes més interessants de la novel·la. La seua autora assegura que és una dona que, a causa de les seues circumstàncies, és molt senzill empatitzar amb ella.

En la presentació, l’autora atendrà les preguntes i/o dubtes que puguen sorgir i signarà exemplars per a tots aquells i aquelles que vulguen disposar de la novel·la.

Pots conéixer més detalls de la novel·la a través del booktrailer de la novel·la, disponible ací.