ACTUALITZACIÓ sobre la mobilitat en l’ETSINF i la volta a la presencialitat 100%

Des de de el dilluns 13 de setembre s’emportaran acabe les classes amb presencialitat al 100%, tal com ha informat la UPV (https://www.upv.es/noticias-upv/noticia-13175-nuevas-medidas-va.html ). En la web de la ETSINF, en l’apartat d’horaris en línia es recull l’assignació d’aules a grups per a aquesta nova situació.

Incloem ací algunes preguntes freqüents (FAQs) entorn de qüestions importants respecte a la implantació del nou model.

Hem de portar màscares FFP2?

L’alumnat i el professorat han de portar de manera obligatòria màscara FFP2. En el cas de no portar la màscara FFP2 es podrà denegar l’accés a l’aula.

Els laboratoris “físics” dels departaments començaran a usar-se?

Sí. Seguint les restriccions imposades per les directrius publicades (http://www.upv.es/entidades/acom/infoweb/ai/directrices_generales.pdf ). Recordeu que no es poden compartir els ordinadors, per la qual cosa l’alumnat haurà de portar el seu portàtil i no compartir-lo amb ningú.

Sobre mobilitat en aules: És important destacar que el professorat i l’alumnat no poden desplaçar-se pel laboratori i les aules per a interactuar amb l’alumnat. No està permés agrupar alumnes per a treballs en grup.

Desapareix la necessitat de setmanes L1 i L2?

Sí, efectivament, passem a la normalitat i ja pot vindre tot l’alumnat.

Desapareix la separació mínima entre alumn@s?

Sí. Les directrius recomanen espaiar al màxim, però s’ha eliminat la separació mínima.

Ja no són necessàries la transmissió i/o enregistrament de les classes?

No són necessàries. El nou escenari de presencialitat màxima implica la volta a la normalitat pel que fa al format de la docència. De totes maneres els Videoapuntes i TEAMS han arribat per a quedar-se, són eines que tots/as podem usar per a ajudar-nos i millorar la docència.

En aquest context sol·licitarem al ASIC un canvi en la configuració: no es gravaran les classes per defecte en Videoapuntes i no serà necessari utilitzar TEAMS. El professorat podrà fer ús de TEAMS i programar enregistraments de Videoapuntes si així ho desitja.

Sempre hem d’estar atents/as a situacions de contagi i quarantena de l’algun alumne/a o grup d’alumnes per a emetre i gravar les classes (o proporcionar una solució alternativa) en un període concret.
L’experiència adquirida en la docència en línia i la infraestructura de la qual disposem ens ajudarà en futures situacions d’alerta (taronja/roja) a no suspendre les classes i passar-les temporalment a en línia.

El professorat podrà requerir l’assistència presencial a classe?

Sí, el professorat podrà requerir l’assistència presencial a les seues classes. L’alumnat que no puga assistir podrà sol·licitar la dispensa acadèmica argumentant i documentat les raons que li impedeixen l’assistència.

Contagi

Davant qualsevol contagi o quarantena COVID s’ha d’informar la següent adreça:

Finalment, recordeu que no està permés accedir ni romandre a les aules ni altres espais de l’escola fora dels seus horaris de classe.

Salutacions.

La Direcció