(Español) Balance de las #JAETSINF 2018

Ahir dijous, 13 de setembre, va concloure el procés d’acolliment que es va iniciar el passat 3 de setembre amb l’inici del curs i les Jornades celebrades en la ETSINF per a alumnat de nou ingrés de les tres titulacions de grau que s’imparteixen en la ETSINF: Grau en Enginyeria Informàtica (GII), Doble Grau en Enginyeria Informàtica + Administració d’empreses (GII+ADE) i Ciència de Dades (GCD). El dimarts 4 de setembre també es va donar la benvinguda als estudiants que formen part de el intercanvi acadèmic, iniciativa organitzada per la Sotsdirectora de Relacions Internacionals i Cultura, Daniela Gil .

Les Jornades formen part de el Programa d’Acció Tutorial (PATU) dirigit a tots els alumnes de nou ingrés als quals s’assigna un alumne-tutor i un professor-tutor. Aquesta ha sigut la primera edició gestionada per  Ángeles Calduch, Sotsdirectora d’Ordenació Acadèmica i Alumnat de l’ ETSINF, qui coordina l’atenció entre nous alumnes, tutors i professors.

Tots els alumnes de nou ingrés tenen assignat un grup tutorial. En aquesta edició han assistit al voltant de  400 nous alumnes, que han sigut recolzats per 60 alumnes tutors i 30 professors tutors, encara que el total de persones implicades en el programa PATU és major.

Les jornades d’acolliment inclouen la presentació del programa d’acció tutorial (PATU), la presentació i visita a l’Escola, xarrades sobre la biblioteca, la delegació d’alumnes, prefectura d’estudis, l’Institut de Ciències de l’Educació (HISSE), el Museu d’Informàtica, tècnics de laboratori i dinàmiques de grup centrades a descobrir la ETSINF i les seues característiques.

En aquesta edició hem comptat amb el suport de ACM i INFUSION per als tallers que es van dur a terme per als alumnes de GII i GII + ADE. Els tallers impartits per als alumnes de GCD van ser desenvolupats per Cristina Font i Lidia Contreras.

Posteriorment els estudiants que exerceixen com a tutors dels alumnes de nou ingrés serveixen de suport durant els primers dies en l’Escola per a respondre als seus dubtes i guiar-los en el dia a dia en les aules i serveis de la Universitat.

Les presentacions del centre van ser coordinades per la directora de ETSINF UPV Silvia Terrasa i els professors Vicente Pelechano,  José Luis Poza i Ángeles Calduch amb un doble objectiu: motivar a l’alumnat de nou ingrés en els estudis en informàtica i facilitar que els alumnes es coneguen entre ells abans de començar les classes, la qual cosa, està demostrat, millora el seu rendiment i motivació.

Les Jornadas d’acolliment a el alumnat de segon curs es va celebrar el passat 6 de setembre a les 12:30h en el Saló d’Actes de ETSINF. Allí l’equip directiu de l’ETSINF va citar a l’alumnat de segon curs per a parlar dels assumptes que els concerneixen una vegada superat el curs inicial.
Les Jornades d’Acolliment a l’alumnat de tercer i quart curs es va celebrar ahir dijous 13 de setembre a les 12:30 h en el Saló d’Actes. L’equip directiu de l’ETSINF va citar a l’alumnat dels últims cursos de grau per a parlar dels temes específics relacionats amb els últims cursos de la titulació. També es va comptar amb la col·laboració del SIE de la UPV

Volem agrair a l’alumnat de l’ETSINF la seua alta participació en els quatre dies de les #JAETSINF 2018

Accedeix ací a les imatges de les Jornades:

JAETSINF 2018 etsinf upv

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votos, promedio: 5.00 de 5)