Dos murals de l’artista Javier Parra decoraran les parets de l’Escola d’Informàtica

L’artista Javier Parra porta uns mesos treballant en dos murals, inspirats en l’obra del valencià Josep Renau (València, 1907-Berlín Est, 1982), que decoraran les parets de la nostra escola. Des del passat dia 11 de setembre estan instal·lades, en els espais que albergaran els murals, sengles lones amb un esbós de les peces.

L’artista coneix bé la nostra escola perquè va acabar Enginyeria Informàtica l’any 2002. “Des de llavors, vaig estar uns deu anys treballant com a informàtic. En els últims anys he donat un gir a la meua carrera cap al món de la il·lustració i la pintura, però sense perdre de vista l’estreta relació que hi ha entre l’art amb la ciència i la tecnologia, i per descomptat, en ple segle XXI, amb la informàtica”, explica l’il·lustrador.

Apassionat de Renau, el projecte sorgeix com a treball de fi del Màster de Disseny i Il·lustració de BBAA que Parra va realitzar el passat curs, en el qual va investigar sobre un mural de Renau dissenyat en 1969 per al vestíbul de la sala d’exposicions del Centre d’informació i educació en Wuhlheide, una escola d’investigació i formació de noves tecnologies, però que mai va arribar a realitzar, i on apareix un treballador dominant la tecnologia i les forces de la naturalesa.

“A més, en aqueixa investigació vaig incloure una proposta de nou mural on el paper protagonista fóra el de la dona treballadora, pensadora, científica i com a mare de les generacions futures, seguint el seu mètode de disseny i la seua paleta de colors”, així explica el cartellista el segon dels murals que se situarà en la primera planta en el mur que hi ha al final de les escales.

Javier Parra calcula que el procés li portarà uns 4 mesos de treball i detalla que “en aquest moment, estic començant el pintat sobre els taulers en el taller. Una vegada es finalitze la part de treball en el taller, es pintarà la resta en els murs i s’instal·laran els taulers”