El Consell Assessor de ETSINF UPV destaca els assoliments i proposa potenciar àrees clau de l’enginyeria informàtica

València, 20 de juny de 2023 – Dijous passat 15 de juny va tenir lloc la reunió anual del Consell Assessor de la Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica (ETSINF) de la Universitat Politècnica de València (UPV), on es van abordar diversos temes relacionats amb l’estratègia i el futur de la institució. El consell, format per professionals destacats en el camp de les tecnologies de la informació i professors de referència, es va mostrar més que satisfet amb els resultats de les titulacions de l’escola.

Durant la reunió, es va posar l’accent en la creixent valoració dels professionals de l’enginyeria informàtica i de tot el relacionat amb la informàtica en el seu sentit més ampli, incloent-hi dades, robòtica, intel·ligència artificial i ciberseguretat. El consell va ressaltar la importància de potenciar aquestes àrees i va destacar el potencial increïble de la nova doble titulació en Organització Industrial i Ciència de Dades.

Una altra proposta que va generar gran entusiasme va ser el grau en Intel·ligència Artificial, considerat pel consell com el futur de la disciplina. Els membres del consell van reconèixer la creixent demanda de professionals especialitzats en aquest camp i la necessitat de formar experts en intel·ligència artificial.

Quant a la promoció de l’escola, el consell va brindar el seu suport i va recomanar l’organització d’esdeveniments que atreguin l’atenció de la societat cap a l’enginyeria informàtica en general i la ETSINF en particular. Els assistents també van oferir la seva experiència i coneixements en aquest àmbit per a ajudar en els aspectes de promoció.

El Consell Assessor de la ETSINF, establert en 2010, té com a objectiu assessorar l’escola en temes d’estratègia, qualitat, innovació en la formació i relació amb el món professional i social. Està compost per professionals destacats i ex alumnes de l’escola, així com per professors de referència.

Assistents a la reunió:

Sílvia Terrasa Barrena (Directora)
Xavier Molero Prieto (Secretari)
Ana Darder Navarro, Sòcia Fundadora de EDICOM. Directora de Desenvolupament del Talent EDICOM. Membre del Consell Social UPV.
Alfons Crespo Lorente, Professor Catedràtic del DISCA.
Francisco Casacuberta Nolla, Professor Catedràtic del DSIC.
Alfredo Ibáñez Navarro-García, Director de desenvolupament de persones i tecnologia de umivale. Ex alumne del centre.
Manuel José Peña Marco, Soci Director de Kiteris. Emprenedor i Empresari de les TIC. Ex alumne del centre.
Javier Castro Pérez, CEO de BeeDIGITAL. Ex alumne del centre.
Elisa Martín Garijo, Directora de l’entorn de Salut de l’Institut d’Enginyeria del Coneixement (IIC).
Manuel Portolés Morales, Alumne del centre.

La reunió estableix les bases per a l’enfortiment i desenvolupament estratègic de la ETSINF UPV.

Pots accedir a l’acta de la sessió aquí