El MUIINF obté el segell de qualitat EURO-INF de AQAINE

El Màster Universitari en Enginyeria Informàtica, MUIinfUPV, ha obtingut el segell internacional de qualitat EURO-INF, de la European Quality Assurance Network for Informatics Education (EQANIE) que reconeix que els estudis compleixen àmpliament amb les exigències professionals en l’àmbit de la informàtica. Destacar, que s’ha aconseguit sense prescripcions, és a dir, la valoració de tots els criteris d’avaluació ha sigut positiva.

El valor del segell EURO-INF garanteix que el programa compleix amb alts estàndards internacionals. Per als estudiants, és una prova addicional reconeguda pels ocupadors en l’àmbit europeu. Per als ocupadors, garanteix que els candidats posseeixen els coneixements i les competències que regeixen les normes internacionals. Per a les universitats, és un certificat addicional de qualitat i ratifica que el programa acreditat compleix amb els estàndards acadèmics i professionals.

L’informe final sobre l’obtenció del segell Euro-Inf elaborat per la Comissió d’Acreditació Euro-Inf concedeix el segell al títol pel període que va de el 16 d’abril 2019 al 16 d’abril de 2025.

En el següent enllaç es pot trobar a quins egressats afectarà l’obtenció d’aquest Segell, segons l’agència propietària d’aquest:

El títol s’ha publicat en la pàgina WEB de EAQNIE dins del llistat de títols que han sigut certificats.

L’equip directiu del Màster vol agrair la implicació de tots els participants en el procés pel magnífic treball realitzat: PDI, PAS, alumnat, egressats, ocupadors, membres de la Comissió Acadèmica del Títol, així com a tot l’Equip de Direcció de l’Escola, i especialment a la Subdirectora de Qualitat, Sara Blanc, per la seua implicació per a aconseguir aquest objectiu.

L’informe conclou que: A partir de l’anàlisi de cadascun dels sub-resultats es considera que 21 dels 21 sub-resultats d’aprenentatge establits per EQANIE per al títol de MÀSTER UNIVERSITARI EN ENGINYERIA INFORMÀTICA de la Universitat Politècnica de València (UPV) estan integrats completament pel pla d’estudis del títol. Així mateix, els resultats d’aprenentatge aconseguits pels titulats satisfan aquells establits per l’agència europea de qualitat per a l’acreditació del Segell en l’àmbit del títol avaluat. En conclusió, tots els resultats d’aprenentatge s’adquireixen completament per tots els estudiants.

El lliurament de certificats per part de ANECA i l’Institut d’Enginyeria d’Espanya es realitzarà el dia 19 de juny de 9.30 a 13.30 en l’Institut d’Enginyeria d’Espanya a Madrid.

Resultats d’aprenentatge de EQANIE avaluats:

Fonaments de la Informàtica
1.1. Demostrar o bé un coneixement profund de l’especialització triada o un ampli coneixement informàtic general.
1.2. Explicar en profunditat els conceptes i principis científics corresponents al pla d’estudis, alguns dels quals podrien ser aliens al camp de la informàtica.
1.3. Demostrar coneixements sobre temes a l’avantguarda de la seua especialització i avaluar el seu significat.

Anàlisi
2.1. Aplicar els mètodes d’anàlisis adequades per a solucionar problemes informàtics complexos i avaluar les seues limitacions.
2.2. Utilitzar coneixements bàsics per a investigar noves tecnologies i metodologies.
2.3. Recopilar i analitzar dades d’investigació i utilitzar les eines d’anàlisis adequades per a afrontar problemes desconeguts, com els que presenten dades o especificacions incomplets o dubtosos, mitjançant la innovació, ús o adaptació de mètodes analítics.

Disseny i implementació
3.1. Descriure i explicar metodologies i processos de disseny corresponents a l’àrea d’especialitat i ser capaces d’aplicar i adaptar-los a situacions desconegudes.
3.2. Identificar i completar tasques informàtiques complexes, definides de forma incompleta o desconegudes.
3.3. Aplicar mètodes d’avantguarda en la resolució de problemes, incloent l’aplicació d’altres disciplines.
3.4. Demostrar que poden treballar de manera creativa per a desenvolupar nous dissenys, enfocaments i mètodes originals.

Context econòmic, jurídic, social, ètic i mediambiental
4.1. Demostrar conscienciació sobre la necessitat de tindre una conducta ètica i professional en l’àmbit de la informàtica.
4.2. Identificar els contextos jurídics, comercials, industrials, econòmics i/o socials vinculats al seu camp d’estudi i justificar la seua relació.
4.3. Avaluar riscos i qüestions relatives a la seguretat informàtica vinculats amb el seu camp d’estudi.

Pràctica de la informàtica
5.1. Descriure i explicar les tècniques i mètodes aplicables al seu camp d’estudi i identificar les seues limitacions.
5.2. Aplicar tècniques informàtiques a nous camps d’aplicació tenint en compte la barreres comercials, industrials, socials i mediambientals.
5.3. Contribuir al desenvolupament de la informàtica.

Altres competències i habilitats professionals
6.1. Organitzar el seu propi treball de manera independent demostrant iniciativa i exercint responsabilitat personal.
6.2. Identificar les competències necessàries per a treballar en equip i liderar equips compostos de persones de diferents disciplines i diferents nivells de qualificació.
6.3. Realitzar investigacions bibliogràfiques i avaluacions utilitzant bases de dades i altres fonts d’informació.
6.4. Comunicar missatges de forma efectiva tant oralment com per mitjà d’altres mitjans de comunicació davant diferents audiències.
6.5. Planificar el seu propi procés d’aprenentatge autodidacta i millorar el seu rendiment personal com a base d’una formació i un desenvolupament personal continus.