II Jornada + Dades Obertes en Centres Educatius Càtedra Govern Obert

La Càtedra Govern Obert commemora el Dia Mundial de les Dades Obertes amb una jornada tècnica dirigida a centres educatius.

Dimecres que ve 11 de març, l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Inforàtica, ETSINF, acull les II Jornades +Dades Obertes, organitzada per la Càtedra de Govern Obert de la Universitat Politècnica de València-Ajuntament de València.

El 7 de març se celebra el Dia Mundial de les Dades Obertes, https://opendataday.org/es_es/ , a fi d’implicar organitzacions de tota mena, per a crear activitats locals que utilitzen dades obertes en les seues comunitats, creant aplicacions, visualitzacions, i alliberant dades o publicant anàlisis per a l’accés lliure a la informació.

E naquest context, la Càtedra Govern Obert ha programat l’11 de març una trobada dirigida majoritàriament a centres educatius de la ciutat, a fi de analitzar i fomentar l’ús de dades obertes en els seus processos d’aprenentatge.

Aquesta jornada, que es realitzarà en la sala d’actes de la E scuela Técnica Superior d’Informàtica, permetrà donar a conéixer el informe elaborat en relació amb l’ús de dades obertes en els processos educatius a la ciutat de València. De la mateixa manera, la trobada ha de permetre conéixer les experiències dels centres educatius en aquesta matèria, tant des de l’apartat docent, com des del punt de vista de l’alumnat.

Com a element nou en relació a la I Jornada +Dades Obertes, aquesta activitat de la Càtedra Govern Obert, pretén generar un espai de trobada entre alumnat de la Universitat Polítècnica adscrit al grau de “Ciència de Dades” de la ETSInf amb estudiants dels centres de primària i secundària desplaçats a la sessió, una trobada en el qual puguen generar-se sinergies i elements de debat sobre l’ús i la necessitat de treballar amb aquests recursos.

Per a la Càtedra Govern Obert aquest tipus d’activitats suposen obrir les puertas de la Universitat Politècnica de València a col·lectius que poden accedir al coneixement i al treball que des d’ací es realitza, aportant coneixement i experiència a entorns on diàriament són utilitzats les dades obertes en processos quotidians.

REGISTRE I MES INFO SOBRE LA JORNADA

Programa II Jornada + Dades obertes en Centres Educatius

9.00-9:20h Recepció de participants
9.20-9:40h Inauguració: Nuria Portillo, Directora de la Càtedra de Govern Obert

Silvia Terrasa, Directora de la Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica

Representant de la Delegació de Transparència i Govern Obert de l’Ajuntament de València

9.40-10:10h Presentació de l’informe Mapa de iniciatives de dades en centres educatius de la ciutat de València, Fent Estudi
10.10-10:30h Presentació de el projecte MachUp
10.30-10:50h Presentació de el projecte Iniciatives en dades en centres educatius amb la metodologia Aprenentatge-Servei
10.50-11:20h Café-Conversa oberta
11.20-12:45h Taller dades-*participació-*ciutadania
12.45-13:00h Clausura

La jornada s’estructura en dos blocs diferenciats per a maximitzar la utilitat per als centres. El primer bloc permetrà compartir l’informe sobre projectes en centres educatius que utilitzen dades i els objectius plantejats a mitjà termini, per a donar pas a la presentació de diferents experiències de centres que, com el vostre, diàriament gestiona múltiples dades en la seua labor docent. Seguidament es presentarà el projecte Matchup i per a acabar amb aquest primer bloc es presentarà el projecte que aquesta Càtedra pretén dinamitzar amb els centres interessats.

El segon bloc és un taller dirigit a l’alumnat assistent amb la intenció d’iniciar-los en la gestió de dades i generar l’embrió que permeta implementar un projecte amb dades en el seu centre. Aquest taller estarà dinamitzat per alumnat del Grau de Ciència de Dades que seran els qui mitjançant la metodologia Aprenentatge-Servei acompanyen als centres fins al mes de juny en el seu projecte amb dades. Diverses persones expertes també col·laboraran en aquest taller.