Pot el lloc de fruita del mercat ajudar el teu microprocessador?

Pot el lloc de fruita del mercat ajudar el teu microprocessador? és el títol de la xarrada que l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica acull dijous que ve, 4 d’abril, impartida pel premiat investigador, José Martínez.

L’assignació de recursos compartits en microprocessadors (espai de memòria cache, energia disponible, etc.) és clau per a optimitzar l’execució d’aplicacions. En aquesta xarrada José Martínez parlarà de XChange, un mecanisme escalable d’assignació de recursos que han dissenyat en Cornell, basat en estratègies de mercat. XChange assigna un “preu” a cada recurs compartit, que canvia dinàmicament basat en la demanda per part de les aplicacions que concorren en el microprocessador. Cada aplicació participa en aquest “mercat” de forma individualista, tractant d’adquirir amb “diners virtuals” els recursos necessaris per a optimitzar la seua pròpia execució. El sistema convergeix ràpidament a un equilibri de mercat, optimitzat segons l’objectiu desitjat, bé siga rendiment o equitat.

Sobre el ponent:

José Martínez es va llicenciar en Informàtica de Sistemes per la Universitat Politècnica de València. Va treballar en el seu projecte fi de carrera amb José Duato, i va marxar a realitzar estudis de postgrau als Estats Units. Es va doctorar per la Universitat d’Illinois en Urbana-Champaign en 2002 i des de llavors treballa en Cornell (Nova York), on actualment és catedràtic d’Enginyeria Elèctrica i de Computadors. En 2009-2010 va passar un any com a professor visitant en Carnegie Mellon.

La seua investigació ha sigut premiada en múltiples ocasions; entre elles: Dos articles en IEEE Micro Top Picks; un premi al millor article en HPCA; dues nominacions al millor article en HPCA i MICRO, respectivament; el premi CAREER de la Fundació Nacional de la Ciència americana; i dos premis IBM d’investigació.

No faltes a la cita!

• Xarrada: Pot el lloc de fruita del mercat ajudar el teu microprocessador?
  • Data: 4 abril 2019
  • Hora: 12.30