Reunió del Consell Assessor de ETSINF 2021

El passat 10 de juny el Consell Assessor de la Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica va reprendre la seua reunió anual, en aquesta ocasió en remot, després del impás de 2020 a causa de la crisi sanitària produïda per la COVID-19.

Durant la sessió es va informar els assistents sobre l’evolució de l’Escola, les dades de matrícula en enginyeria informàtica, ciència de dades i el doble grau amb ADE; les noves titulacions previstes en el pròxim curs, la formació especialitzada i les càtedres vinculades amb l’Escola, amb un esment especial a l’activitat desenvolupada pel Museu d’Informàtica i els seus nous murals divulgatius, vinculats amb l’activitat del Museu.

En la reunió van ser presents José Manuel García Duarte, Director General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions de la Generalitat Valenciana, Carmen Serrano Durbá, Subdirectora de Ciberseguretat de la Generalitat, Manuel Peña, soci director de Kiteris i ex alumne; Javier Castro, CEO, de BeeDigital i ex alumne; Elisa Martín, directora de l’entorn de salut de l’Institut d’Enginyeria del Coneixement (IIC) de la UAM; Alfons Crespo, professor catedràtic del DISCA, Francisco Casacuberta, professor catedràtic del DSIC, Berti Barber, directora de comunicació de Teika i membre del Consell Social UPV; Ana Darder, sòcia fundadora de Edicom i membre del Consell Social UPV; Manuel Portolés, responsable de govern i estratègia de la ciberseguretat en Unicaja i ex alumne del centre; Alfredo Ibáñez, director de desenvolupament de persones i tecnologia de umivale i ex alumne, Silvia Terrasa, directora de la ETSINF i Xavier Molero, com a secretari del centre. Ximena Medina va excusar assistència i va estar en el seu lloc Javier Carballeira, representant a Oxfam Intermón.

Entre els nous reptes que la directora de la ETSINF va apuntar en la sessió, es va debatre sobre la necessitat d’incrementar docència vinculada amb la intel·ligència artificial, robòtica i la computació quàntica, el reforç de la internacionalització dels egressats amb docència en anglés, la necessitat d’equips multidisciplinaris i de formació permanent per a abordar els reptes de la transformació digital de les organitzacions. També va ser constant la referència a la transversalitat de l’enginyeria informàtica i a la necessitat de formar a l’alumnat tenint en compte aquesta peculiaritat. També temes relatius a l’especialització en ciberseguretat i els reptes que comporta la seguretat digital en aquest moment.

Accés a l’acta de la sessió

Sobre el Consell Assessor de ETSINF

El Consell Assessor de la Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica, posat en marxa en 2010, és una iniciativa que té com a objectiu el disposar d’un òrgan que assessore l’Escola en temes d’estratègia i de futur que tinguen a veure amb la visibilitat del centre, la millora de la qualitat i la innovació en la formació, o la relació amb el món professional i social. Amb aquest objectiu, el Consell Assessor està integrat per professionals de reconegut prestigi en el camp de les tecnologies de la informació, alguns d’ells ex alumnes de l’Escola, i per professors de referència.

Funcions

• Promoción – Proporcionando un canal de comunicación con empresas e instituciones que sirva para promover el cumplimiento del encargo social del centro con la sociedad, fomentando relaciones que conlleven un beneficio mutuo.
  • Visión estratégica – Promoviendo y asistiendo a la ETSINF en el desarrollo de objetivos estratégicos y el diseño de nuevas titulaciones, así como en la generación de buenas prácticas de cara a la visibilidad del centro a nivel nacional e internacional.
  • Asistencia – Constituyéndose como un foro para la consulta y revisión de planes de estudios, programas y estrategias de centro.