Una alumna de ETSINF primera a aconseguir una beca Vulcanus en la UPV

Elizabeth Vivanco Sánchez, estudiant de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica  (ETSINF), és la primera alumna que aconsegueix una beca VULCANUS en la UPV.

El programa Vulcanus consta de dues parts: un curs de japonès bàsic durant 4 mesos i la realització de pràctiques en empresa durant 8 mesos. El curs d’idiomes s’adapta al nivell de cada participant, per la qual cosa no hi ha cap problema a apuntar-se a aquest programa sense saber gens de japonès.

En el cas d’Elizabeth va arribar sabent solament unes quantes paraules en japonès i ara pot mantenir una conversa bàsica o realitzar tràmits sense problemes. “L’escola d’idiomes té un mètode d’ensenyament bastant bo, en el qual només es parla japonès dins de la classe, i t’ajuden amb qualsevol problema que tingues, encara que no estiga relacionat amb l’escola”.

Una vegada has sigut seleccionat en la primera fase del programa, Vulcanus et dóna l’opció de triar l’empresa i oferta a la qual desitges apuntar-te. L’estudiant considera aquest aspecte molt important, “perquè vas a treballar en un lloc que és del teu grat”.

Segons els seus paraules: “Fins ara, la meua impressió del programa és molt bona, ja que et permet adquirir un nivell bàsic de japonès, realitzar pràctiques en una empresa important i viure una experiència inoblidable en la qual pots conèixer de primera mà com és la cultura japonesa”.

L’empresa per la qual va ser seleccionada és NTT DATA ” i, encara que fa poc temps que vaig començar les pràctiques , estic treballant en l’àrea de la intel·ligència artificial”.

Elizabeth recomanaria aquest programa a qualsevol estudiant al que li agrade la cultura japonesa o estiga interessat a Japó, “encara que també hi ha moments difícils, és una oportunitat única de gaudir d’una estada en un país amb una cultura tan diferent i pots guanyar molt, tant personalment com professionalment”.