La Càtedra de Transparència col·labora en l’elaboració de l’informe “Reutilització de dades obertes a Espanya II”

Dijous passat, 14 de novembre, es va presentar en la seu de la Fundació COTEC a Madrid, l’informe ‘Reutilització de dades obertes: una oportunitat per a Espanya (II)’, elaborat per DesideDatum , Universitat Rei Joan Carles i la Càtedra de Transparència i Gestió de Dades (UPV).

Es tracta de l’actualització de resultats del projecte del mateix nom, seleccionat en la convocatòria de 2017 del Programa d’Innovació Oberta (PIA) de Cotec. L’informe analitza l’extensió, qualitat i utilització dels portals de dades obertes públiques a Espanya.

Una de les conclusions de l’estudi és que Espanya continua estant en una posició de referència en dades obertes en l’àmbit públic a nivell europeu, però la reutilització d’aquestes dades està encara lluny de considerar-se òptima per una falta d’alineament entre les necessitats de la societat i les dades publicades.

Alberto Abella, expert dels 100 de Cotec en Dades obertes, ha coordinat aquest treball en col·laboració amb la Universitat Rei Joan Carles, la Càtedra Transparència i Gestió de Dades i DesideDatum. Per a la seva elaboració s’han analitzat prop de 300 portals i més de 30.000 jocs de dades.

Descàrrega de l’informe: ‘La Reutilització de Dades Obertes a Espanya’

Informe Reutilización de datos abiertos en España