Un café en el Museu d’Informàtica al costat d’Álvaro Domenech i el seu relat fotogràfic

Una exposició fotogràfica habilitada en el 1G recorre materials i detalls del Museu d’Informàtica.

La Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica, ETSINF, de la UPV acull la nova exposició fotogràfica del Museu d’Informàtica realitzada pel professor Álvaro Domenech, que pot ser visitada en la zona de café de l’edifici 1G.
La mostra fotogràfica està composta sobretot d’imatges de publicitat de sistemes de càlcul i impressió, la galeria d’imatges pot ser contemplada també en “Un café en el Museu” una secció habilitada en la web del Museu

La tecnologia informàtica ha produït unes vegades eines d’ús professional, altres vegades articles per a l’oci i sovint símbols d’estatus. La publicitat del segle XX l’ha reflectit al llarg d’aqueix temps adaptant textos i grafisme als gustos del moment i al perfil del comprador potencial.
Tal com indica l’autor de les fotografies, “l’exposició inclou també mirades a l’interior dels computadors, buscant sorpreses geomètriques i estètiques urbanístiques”.

Álvaro Domenech ha contribuït de manera notable a la projecció gràfica del Museu d’Informàtica. Col·labora des de 2016 en l’adquisició i documentació de la col·lecció del Museu d’Informàtica.
El procés de documentació exigeix fotografiar les peces, així que està creant un banc d’imatges de les col·lecció. El banc d’imatges, pensat per a aqueixa fi, va servir també per a crear imatge del Museu, il·lustrant pàgines web, publicacions i senyalística i, finalment, per a decorar diversos espais comuns de la MTS d’Informàtica, com a laboratoris i aules informàtiques.

L’exposició s’emmarca dins de les línies mestres del projecte de difusió del patrimoni cultural informàtica del nostre museu. En aquesta ocasió l’objectiu ha sigut acostar part dels fons museogràfics a l’alumnat i professorat del centre a través del llenguatge fotogràfic. Les fotografies exposades s’emmarquen en la zona de l’edifici 1G destinada als moments d’oci i relax.

El Museu d’Informàtica compta amb nombrosos fons que encara no estan en exhibició i amb altres exposats al llarg dels edificis 1E, 1G i 1B. En aquests moments s’està treballant en la millora de l’espai expositiu del museu, que inclou els edificis 1G, 1E i 1B. En particular, s’han instal·lat cortines per a protegir els fons museogràfics de l’edifique 1E de la llum solar i s’ha ampliat el nombre de vitrines en l’edifici 1F per al conjunt de calculadores mecàniques i electromecàniques. En els pròxims mesos s’espera completar l’espai destinat a les calculadores científiques en l’edifici 1G.

Entre els pròxims projectes del Museu d’Informàtica, a part de les visites guiades i tallers didàctics propis del museu, es continua col·laborant amb la iniciativa CiènciaLab de la UPV que pretén atraure la dona a l’àmbit científic i tecnològic universitari. Per a això ha elaborat tallers lligats a la retroprogramación, al pensament computacional i al paper dels britànics Ada Byron i Alan Turing, pioners de la informàtica.
En les pròximes setmanes es completarà la il·luminació de l’exposició “La informàtica té la seua història”, en l’espai de l’edifici 1B del Departament de Sistemes Informàtics i Computació , i en la qual han participat alumnes i professorat del centre.

Sobre l’autor: Álvaro Doménech (1961) és llicenciat en física i professor del DISCA des de 1988. Ha estat sempre adscrit a l’Escola d’Informàtica.
Actualment fa classes en el grau d’Enginyeria Informàtica, centrant-se especialment en les assignatures d’estructura i arquitectura de computadors. Aficionat a la fotografia de la naturalesa i a la història de la tecnologia.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (5 votos, promedio: 4.80 de 5)