Inauguració dels murals de Javier Parra inspirats en l’obra de Josep Renau

La Escola Tècnica Superior d’Enginyería Informàtica de la UPV durà a terme el pròxim 16 de desembre la inauguració oficial dels murals de Javier Parra, instal·lats al nostre centre el mes de gener passat.

Aquest acte es va ajornar per la situació excepcional derivada de la covid i es portarà a cap, finalment, el dijous 16 de desembre a les 19.00 h,  a la sala d’actes de l`ETSINF.

Els murals els ha elaborat l’artista Javier Parra i estan inspirats en l’obra del muralista valencià, Josep Renau. Les obres estan situades al primer i segon pis de l’edifici 1E de l`ETSINF i s’han sumat recentment al Fons d’Art i Patrimoni de la UPV. Una és una rèplica d’un mural de Renau i, l’altra, una inspiració de l’autor a partir de la tècnica i paleta cromàtica del cartellista valencià.

El mural dissenyat per Renau, el creà el 1969 per al vestíbul de la sala d’exposicions del Centre d’informació i educació en Wuhlheide, una escola d’investigació i formació de noves tecnologies, però no es va arribar a realitzar mai. Hi apareix un treballador dominant la tecnologia i les forces de la natura.

A més, Javier Parra en la seua investigació proposà a l’ETSINF la creació de un nou mural on el paper protagonista fora  la dona treballadora, pensadora, científica i com a mare de les generacions futures, seguint el mètode de disseny i colors de Renau. Aquest segon mural s’ha situat a la primera planta de l’edifici 1E, en el mur que hi ha al final de l’escala.

Durant la celebració serà el mateix Javier Parra qui ens presentarà les obres, el seu context i ens explicarà el procés d’elaboració seguit. També comptarem amb Emili Payá com a president de la Fundació Josep Renau, gran coneixedor de l’artista i de la seua trajectòria. A l’acte assistirà, a més a més,  la vicerectora d’Art, Ciència, Tecnologia i Societat, Salomé Cuesta.

Com a avantsala de la inauguració, el dijous passat, 9 de desembre, professorat i personal d’administració i serveis de l’ETSINF pogueren fer una visita guiada, organitzada per tècnics de l’IVAM, a l’exposició “Els exilis de Renau”, en què el grup va tenir oportunitat de veure esbossos del mural que ara forma part de l’Escola a la UPV.

Vídeo de javier Parra explicant el projecte